English

قاضی ارشد فلسطین:

تشدید تنشها در مسجد الاقصی، جنگ های دینی به راه می اندازد

قاضی ارشد فلسطین روز جمعه در پی اقدام رژیم صهیونیستی در بستن درهای مسجد الاقصی به روی فلسطینیان، گفت: تشدید تنشها در این مکان مقدس، باعث شعله ور شدن جنگ های دینی می شود.

تشدید تنشها در مسجد الاقصی، جنگ های دینی به راه می اندازد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری فلسطینی «سما»، محمود الهباش قاضی ارشد فلسطین و مشاور دینی ابومازن در خطبه های نماز جمعه امروز اقدام رژیم صهیونیستی در بستن درهای مسجد الاقصی شریف به روی نمازگزاران فلسطینی و منع اقامه نماز جمعه در این مکان مقدس را محکوم کرد.
الهباش افزود: بستن درهای مسجد الاقصی به روی نمازگزارن فلسطینی اقدامی خطرناک و جنایتی علیه عقیده و دین به شمار می رود و منطقه را به سمت جنگ های دینی هدایت می کند؛ جنگ بی رحمانه ای که همه شکست خورده از آن بیرون خواهند آمد.
وی ادامه داد: بستن درهای مسجد الاقصی که از سال 1969 تاکنون یعنی طی 50 سال اخیر برای اولین بار صورت می گیرد، به تشدید اوضاع متنهی خواهد شد؛ چرا که مسلمانان محرومیت از اقامه نماز و جلوگیری از به جای آوردن شعائر دینی در مسجد خود را نمی پذیرند.
قاضی القضات فلسطین تاکید کرد: مسجد الاقصی، مسجد ما، حق ما و بخشی از عقیده و دین ماست. باید به روی همه مومنان و مسلمانان باز باشد تا با آزادی کامل بتوانند عبادت و شعائر دینی خود را به جای بیاورند. اشغالگران اسرائیل دلیل فقدان امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.
الهباش از کشورهای جهان خواست از مسجد الاقصی در برابر اقدامات متجاوزانه اسرائیل که همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته، حمایت کنند و جلوی اقدامات شدید نظامیان صهیونیستی داخل محوطه ها و صحن های این مسجد را بگیرند.
این مقام فلسطینی همچنین اقدام اسرائیل در ربودن شیخ محمد حسین مفتی فلسطین را به شدت محکوم کرد.
سه جوان فلسطینی صبح امروز در جریان یک عملیات شهادت طلبانه در مسجد الاقصی دو نظامی صهیونیستی را کشتند و خود نیز به دست نظامیان اسرائیل شهید شدند.
در همین راستا نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به صحن مسجد الاقصی، با شماری از فلسطینیان درگیر شدند.
در پی وقوع این حادثه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجد الاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند.
رژیم اشغالگر همچنین ورودی های بخش قدیمی شهر اشغالی قدس را بست و نمازگزاران فلسطینی نماز جمعه امروز را در خیابان های منتهی به مسجد الاقصی برگزار کردند.
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی درباره این اقدام اسرائیل گفت: ممنوعیت برگزاری نمازجمعه در قبله نخست مسلمانان برای نخستین بار طی پنج دهه گذشته رخ داده است.
جنبش فتح انتفاضه با به عهده گرفتن مسئولیت عملیات شهادت طلبانه امروز فلسطینی ها در شهر قدس آن را پاسخ طبیعی به جنایات رژیم اشغالگر دانست.
این در حالی است که مقام ها و گروه های فلسطینی نیز درپی اعلام ممنوعیت برگزاری نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی, بر برگزاری نماز جمعه در قبله اول مسلمانان تاکید کردند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی