English

وزیر کشور ترکیه: عملیات علیه گروه پ.ک.ک تشدید می شود

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که کشورش عملیات علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در داخل و خارج از این کشور تشدید می کند.

وزیر کشور ترکیه: عملیات علیه گروه پ.ک.ک تشدید می شود

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روزنامه دیوار ترکیه بیان کرد: ترکیه هم اکنون مهمترین عملیات مبارزه با ترور را در تاریخ ترکیه انجام می دهد و در ماه های پیش رو گستره عملیات ها افزایش پیدا خواهد کرد و نتایج متفاوتی را به بار خواهد آورد.
وی همچنین مدعی شد: حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) سلاح های مدرن تحویل گرفته شده از آمریکا را در اختیار پ.ک.ک قرار می دهد.
وی اظهار کرد: پ.ی.د به پ.ک.ک سلاح های نسل جدید می دهد و این را نیز می دانیم که این سلاح های نسل جدید قرار است علیه ملت ترکیه مورد استفاده قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: کسانی که خود را دوست ما معرفی می کنند و زمانی که دور یک میز می نشینیم از صلح، قانون و دموکراسی سخن می گویند، با شرایطی که اکنون به وجود آورده اند، نیت و صداقت خود را به طور کامل آشکار ساخته اند.
وی ادامه داد: با همه این شرایط ترکیه از عهده آنها برآمده و خواهد توانست آنها را نیز مغلوب کند.
حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) که بیش از 30 سال است با دولت مرکزی ترکیه در جنگ است، حدود 2 ماه پیش علیه دولت ترکیه جنگ تمام عیار اعلام کرد.
ارتش ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را در داخل و خارج از خاک این کشور به خصوص در مناطق کوهستانی برای سرکوب گروه پ.ک.ک آغاز کرده است.
ترکیه در ماههای گذشته همواره دولت قبلی و فعلی آمریکا را به ارتباط با گروه های تروریستی سوریه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) متهم کرده و مدعی است که سلاح های آمریکایی ارسال شده به این گروه ها بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی، به جای مبارزه با داعش و دولت سوریه، در اختیار گروه پ.ک.ک قرار می گیرد که خود این گروه در فهرست گروه های تروریستی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.
ارسال کمک های جدید تسلیحاتی از آمریکا به گروه های کُردی باعث تیره تر شدن روابط واشنگتن و آنکارا شده و روابط را به سطح بحرانی سوق داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی