English

ادعای ترکیه در باره تسلیحات پ ک ک

سرویس بین الملل- دولت ترکیه که در کنار غرب و برخی کشورهای وابسته منطقه از جمله عربستان از تروریست ها حمایت می کند ادعاهای تازه ای را در خصوص پ ک ک مطرح کرده است.

ادعای ترکیه در باره تسلیحات پ ک ک

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به ادعای آناتولی، بسیاری از سلاح هایی که کشورهای غربی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در اختیار تروریست‌های پ.ی.د در سوریه قرار داده اند، توسط نیروهای ترکیه از غارهای پ.ک.ک کشف شدند.

این خبرگزاری بدون اشاره به حمایت دولت ترکیه از گروه های تروریستی افزود: بسیاری از سلاح هایی که کشورهای غربی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در اختیار گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د/پ.ی.د قرار داده اند، در عملیات های ضد تروریسم نیروهای ترکیه علیه پ.ک.ک، در غارهای این گروه در استان های حکاری و شرناک کشف شده اند.

عملیات های ضد تروریسم نیروهای ترکیه علی رغم شرایط بد جوی و آب و هوایی استان های شرناک و حکاری ادامه داشته و سلاح و مهمات زیادی متعلق به گروه تروریستی پ.ک.ک کشف و ضبط شده است.

در بین سلاح های کشف شده توسط ارتش ترکیه در غارهای مورد استفاده تروریست ها، سلاح های غربی نیز به چشم می خورند.

نیروهای ترکیه که با استفاده از اطلاعات واصله در استان شرناک دست به عملیات زده بودند، 2 راکت تاس ساخت سوئد و 2 خمپاره انداز 60 میلیمتری را کشف و ضبط کردند.

با کشف اسلحه های M-16 ساخت آمریکا در استان های حکاری و شرناک، قابل اعتماد بودن ضمانت کشورهای غربی مبنی براینکه سلاح های داده شده به گروه تروریستی پ.ک.ک علیه ترکیه استفاده نخواهد شد، مورد شک واقع شده است.

 

از سوی دیگر، پ.ی.د شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک با ارسال سلاح و مهمات به داخل ترکیه، پ.ک.ک را تقویت می کند.

راکت ضد تانک و انواع دیگر اسلحه و مواد منفجره با ارسال از منطقه سنجار در شمال عراق و کاراچوک در شمال غربی سوریه به داخل ترکیه، در عملیات های تروریستی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

بخشی زیادی از این مهمات را سلاح های تشکیل می دهند که از سوی آمریکا در اختیار پ.ی.د/پ.ک.ک قرار گرفته است.

با سلاح هایی که توسط دیگر کشورها مخصوصا آمریکا در اختیار گروه تروریستی پ.ی.د قرار گرفته است، این گروه تروریستی دارای امکاناتی مانند یک ارتش کوچک است.

این کمک ها با بهانه مبارزه ی.پ.گ با گروه تروریستی داعش در شمال سوریه و عراق در اختیار این گروه قرار گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا در اکتبر 2015 ارسال 50 تن سلاح و مهمات به پ.ی.د را پذیرفته بود. منابع محلی سوریه نیز در دوم دسامبر 2015 اعلام کردند که یک فروند هواپیمای باری روسیه، محموله مهمات به وزن 5 تن را در منطقه شیخ مقصود در شمال حلب که در اختیار پ.ی.د قرار دارد، رها کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه