English

همکاری سرویس‌های اطلاعاتی آلمان و ترکیه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی

یک مقام آلمانی اعلام کرد که همکاری میان سرویس‌های اطلاعاتی کشورش و ترکیه با وجود تنش‌های اخیر در روابط 2 کشور همچنان به منظور مقابله با اقدامات تروریستی ادامه دارد.

همکاری سرویس‌های اطلاعاتی آلمان و ترکیه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی

به گزارش خبرگزاری موج، با وجود تنش‌های اخیر در روابط میان آلمان و ترکیه،سرویس‌های اطلاعاتی 2 کشور همچنان همکاری در زمینه مقابله با اقدامات تروریستی را به همراه هم پیگیری می‌کنند.

«هانس گئورگ ماسن» رئیس دفتر حفاظت از قانون اساسی در این مورد به نشریه آلمانی «ولت‌آم زونتاگ» گفت: «سرویس اطلاعات ترکیه با توجه به شرایط سوریه و عراق و سفر تکفیری‌های اروپایی به منطقه (خاورمیانه) و بازگشت آنان، شریک مهمی برای ماست.»

ماسن ضمن اشاره به لزوم مقابله به گروه تروریستی پ.ک.ک گفت: «کشور ما باید امن بماند از این رو ما به همکاری با دیگر سرویس‌های اطلاعاتی نیاز داریم. وقتی راه‌های سیاسی باریک می‌شوند، باید سرویس‌های اطلاعاتی با هم همکاری داشته باشند.»

پس از اینکه آلمان به سیاستمداران ترکیه‌ای از جمله «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اجازه نداد تا در این کشور برنامه‌های تبلیغات انتخاباتی را درباره همه‌پرسی اصلاحات قانون‌اساسی پیگیری کنند، اردوغان در واکنشی شدید، رویکرد دولت آلمان را با سیاست‌های نازی‌ها مقایسه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی