English

روسیه اهداف استقرار تسلیحات سنگین آمریکا در سوریه را مبهم اعلام کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه اهداف استقرار تسلیحات سنگین آمریکایی در سوریه مبهم است، گفت: جنگ افزارهای سنگین آمریکا در شرایطی مستقر می شود که در منطقه استقرار آن دیگر تروریست های داعشی وجود ندارند.

روسیه اهداف استقرار تسلیحات سنگین آمریکا در سوریه را مبهم اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه به نقل از سخنان لاوروف نوشت: به عقیده کارشناسان، تسلیحات سنگین آمریکایی مستقر در سوریه قابل استفاده در مبارزه با تروریست های داعشی نیست و برای افزایش توان و حضور نظامی آمریکا کاربرد دارد. 
وی افزود: کارشناسان بر این باورند، اقدام آمریکا برای جلوگیری از همکاری و برقراری ارتباط بین نیروهای سوری و گروههای طرفدار آنها با شرکای خود در کشور همسایه عراق انجام می گیرد.
لاوروف ادامه داد: همچنین این باور وجود دارد که آمریکا تلاش می کند، از این راه از ایجاد هلال شیعه جلوگیری کند. 
وی در پایان با بیان اینکه اوضاع را تجزیه و تحلیل می کنیم، اظهار کرد: اگر این مسائل واقعیت داشته باشد، مایه تاسف است و ایجاد جبهه واحد مبارزه با تروریسم تحت تاثیر معیارهای دوگانه، جای خود را به تلاش برای حرکت های ژئوپلیتیک، سوء استفاده و سودجویی از اختلافات درونی (کشورهای) اسلامی می دهد. 
وزارت دفاع روسیه نیز دیروز از استقرار آتشبارهای پیشرفته آمریکا در سوریه انتقاد کرد و این اقدام را غیرقانونی خواند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: نیروهای آمریکایی چند دستگاه آتشبار پیشرفته هیمارس از اردن به سوریه منتقل و در منطقه التنف این کشور مستقر کرده اند. 
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از این بیانیه گزارش داد: استقرار هر گونه تسلیحات خارجی در خاک سوریه باید با موافقت دولت این کشور صورت گیرد.
در بیانیه همچنین آمده است: نیروهای ائتلاف آمریکایی بارها به مواضع نظامیان سوری که علیه تروریست های داعشی در منطقه مرزی مبارزه می کنند، حمله کرده اند.
وزارت دفاع روسیه در پایان بیانیه خود افزوده است: پیش بینی اینکه آتشبارهای هیمارس مستقر در پایگاه آمریکا در 18 کیلومتری مرز با اردن علیه چه نیرویی بکار گرفته می شود، دشوار نیست. 
هیمارس از تسلیحات پیشرفته آمریکایی است که می تواند از هر سامانه آتشباری در یک نوبت شش موشک و از هر سکوی پرتاب نیز یک فروند موشک بالستیکی پرتاب کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه