English

وزارت حقوق بشر یمن جنایات عربستان در یمن را محکوم کرد

سرویس بین الملل- وزارت حقوق بشر یمن اقدامات جنایات و اقدامات تروریستی عربستان سعودی و ائتلاف آن در یمن را محکوم کرد.

وزارت حقوق بشر یمن جنایات عربستان در یمن را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری یمن (سبا) وزارت حقوق بشر یمن روزشنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد:عربستان وکشورهای ائتلاف آن از 800 روز قبل تاکنون با حملات مستقیم،سازمان یافته واز پیش تعیین شده به خانه های مسکونی در استان های مختلف آنها را بر سر ساکنان آن اعم از کودکان، زنان، بزرگسالان خراب می کنند بدین ترتیب مرتکب جنایات وحشیانه ای درحق زنان وکودکان شده اند. 

این بیانیه با اشاره بمباران روزگذشته (جمعه) منزل رشاد محمد المهدی در منطقه الخمسین واقع درجنوب صنعا پایتخت یمن توسط هواپیماهای عربستانی اعلام کرد این خانه به طور کامل بر سر ساکنان آن ویران و سه کودک و یک زن کشته و چهار تن دیگر از جمله یک کودک و دو زن زخمی شدند.

وزارت حقوق بشر تاکید کرد این اقدام تروریستی بزدلانه جنایتی به مراتب بالاتر از همه روش های تروریستی شناخته شده است. 

این بیانیه خاطرنشان ساخت اینگونه جنایت وحشیانه عربستان و آمریکا بیانگر عدم احترام آنها به قوانین بشردوستانه و قراردادهای بین المللی در زمینه حقوق بشر است و ثابت کرد جامعه بین المللی در راس آنها سازمان ملل با سکوت عامدانه خود نسبت به جنایات مذکور طی سه سال گذشته در ارتکاب این جنایات ضد انسانی شریک هستند. 

وزارت حقوق بشر یمن از سازمان ملل و شورای امنیت خواست با اقدام عملی سریع مانع تداوم نقض حقوق بشر مردم یمن، مراکز باستانی، اقتصادی و فرهنگی آن شوند.

این وزارتخانه همچنین خواستار تشکیل کمیته بین المللی مستقل بی طرف حقیقت یاب بر اساس منشور سازمان ملل برای تحقیق درباره جنایات عربستان وائتلاف آن در برابر دیدگان جهانیان شد. 

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه