English

یک چهارم کودکان در کشورهای عربی در فقر زندگی می‌کنند

سرویس بین الملل- آژانس کودکان سازمان ملل یونیسف در تازه ترین گزارش خود از گسترش فقر در بین کودکان کشورهای عربی خبر داده است.

یک چهارم کودکان در کشورهای عربی در فقر زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، یونیسف در گزارش جدید خود که دوشنبه منتشر شده، اعلام کرد: یک چهارم کودکان در کشورهای عربی در فقر زندگی می کنند و از دسترسی به نیازهای اولیه و اساسی مثل مسکن مناسب، آب سالم و بهداشتی محروم هستند.

تجزیه و تحلیل شرایط 11 کشور عربی از جمله مصر، عراق، مصر، مراکش و یمن نشان می دهد که بیش از 29 میلیون کودک در فقر به سر می برند.

آرتور ون دایزن مشاور سیاست اجتماعی یونیسف برای خاورمیانه و شمال آفریقا در سخنانی تاکید کرد: زمانی که درباره فقر صحبت می کنیم، درباره درآمد فکر می کنیم ... ولی در خصوص کودکان این مساله درباره دسترسی به آموزش، مسکن مناسب، کیفیت بهداشت و سلامت، آب سالم و بهداشتی است.

این منطقه با درگیری های نظامی متعددی روبرو است و جنگ موجب بی خانمان شدن تعداد زیادی شده است. در یمن بحران انسانی به واسطه جنگ تشدید شده و هر ده دقیقه یک کودک زیر 5 سال جان خود را از دست می دهد. علت مرگ این کودکان، سوء تغذیه، عدم دسترسی به مراقبت های پزشکی یا آب و فاضلاب مناسب است.

به اعتقاد برخی کارشناسان، بخش زیادی از این کودکان در مناطق روستایی زندگی می کنند و با توسعه این مناطق می توان فقر را ریشه کن کرد. بسیاری از افراد در این مناطق شغل مناسب ندارند و به همین علت به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند و این مساله فشار زیادی را به زیرساخت های آن وارد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه