English

دولت مستعفی یمن و دولت موقت لیبی هم روابطشان با قطر را قطع کردند

به دنبال قطع روابط دیپلماتیک عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر دولت مستعفی یمن نیز امروز (دوشنبه) از قطع روابط خود با این کشور خبر داد.

دولت مستعفی یمن و دولت موقت لیبی هم روابطشان با قطر را قطع کردند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از سایت شبکه المیادین، دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن نیز با تایید اقداماتی که ائتلاف تحت سرکردگی عربستان مبنی بر پایان دادن به حضور نیروهای قطری در این ائتلاف اتخاذ کرده از قطع روابط خود با دوحه خبر داد.

دولت یمن نیز از تصمیم گرفته شده از سوی کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین حمایت کرد.

دولت مستعفی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، از گام ائتلاف سعودی علیه یمن در پایان دادن به حضور نیروهای قطری در این ائتلاف حمایت می‌کند.

دولت مستعفی یمن ابراز اطمینان کرد که اعضای ائتلاف سعودی تمام تلاش خود را برای کمک به نیروهای این دولت به کار خواهند گرفت.

دولت موقت لیبی نیز روابطش را با قطر قطع کرد

محمد الدایری، وزیر خارجه دولت موقت لیبی در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی گفت: لیبی تصمیم گرفته است در همبستگی با بحرین، عربستان، امارات و مصر روابطش را با قطر قطع کند.

به این ترتیب این ششمین دولتی است که به کمپین قطع روابط با قطر ملحق می‌شود.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی با وارد کردن این اتهام به قطر که باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و از گروه‌های "تروریستی" حمایت می‌کند روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کردند و حریم هوایی، دریایی و زمینی خود را به صورت دو طرفه به روی قطر بستند.

این در حالی است که وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای به این موضع‌گیری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس واکنش نشان داد و اعلام کرد: متاسفیم که این چهار کشور در این مرحله چالشی مهمتر از هجمه علیه قطر نیافتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه