English

آلمان: نباید بیش از حد به ترامپ اهمیت بدهیم

معاون وزارت خارجه آلمان با تاکید بر اهمیت مناسبات دو سوی آتلانتیک، اقدامات ترامپ را یک اعلام بیداری برای اروپا دانسته و در عین حال گفت که ما نباید بیش از حد به وی اهمیت بدهیم.

آلمان: نباید بیش از حد به ترامپ اهمیت بدهیم

به گزارش خبرگزاری موج، "مایکل رات"، معاون وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه "دی ولت" در پاسخ به این پرسش که آیا اروپا باید خود سرنوشتش را در دست گیرد گفت: این یافته جدیدی نیست و مدتها زمان برای این منظور به هدر رفته است. بدون در نظر گرفتن به وجود آمدن ناآرامیهایی که تصمیمات رئیس جمهور جدید آمریکا ایجاد کرده است ما بالاخره به یک اروپای شایسته عمل تر و قدرتمندتر در مبارزه با بیکاری جوانان و متعادل کردن مجدد اروپا نیاز داریم. این ها موضوعای هستند که سال ها در دستور کار ما قرار دارند؛ اما به اندازه کافی اقدامات در این راستا انجام نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمینه سیاست امنیتی اروپا می تواند بدون آمریکا پیش برود گفت: ما در زمینه امنیتی همچنان در یک شراکت تنگاتنگ با آمریکا قرار داریم. روابط دو سوی آتلانتیک مانند سابق برای ما بسیار اهمیت دارد. اما باید این مسئله را بدانیم که ما در حال حاضر در مسائل مشخصی دیگر به سادگی با هم اتفاق نظر نداریم. ما قبل از انتخاب ترامپ این روند را آغاز کرده ایم که روابط اتحادیه اروپا با ناتو را مجددا تنظیم کنیم. ما آماده ایم مسئولیت بیشتری را در این زمینه بر عهده بگیریم. اما باید پیش شرط هایی در این راستا ایجاد شود تا اتحادیه اروپا در مورد مسائل سیاست خارجی و امنیتی متحد عمل کند.

این مقام بلند پایه آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که ما نباید به دونالد ترامپ بیش از حد اهمیت بدهیم. اقدامات رئیس جمهور آمریکا مانند مسئله برگزیت بیشتر یک بیدارباش دیگر برای ما است. درخواست ها مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا باید در امور بین المللی بیشتر مشارکت کند و در حل بحران ها دخالت بیشتری داشته باشد جدید نیست. اما ما باید حالا به طور مداوم این اهداف را در پیش گیریم.

وی در ادامه گفت: آمریکا جدا از اینکه ترامپ رئیس جمهور این کشور است برای ما یک شریک سازنده باقی می ماند. اما از نظر سیاسی ما با وضعیتی در واشنگتن روبرو هستیم که بی سابقه است. ما نباید در این شرایط مردد شویم. ما باید آمادگی برای گفتگو از خود نشان دهیم اما همچنین توانایی ارسال پیام های آشکار را داشته باشیم.

مایکل رات در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که اتحادیه اروپا و آلمان به یک مفهوم امنیتی گسترده موظف هستند که تنها شامل بخش نظامی نبوده بلکه همکاری توسعه ای ، دیپلماسی و تجارت را مد نظر قرار می دهد. یک رئیس جمهوری که خود به تعهدات بین المللی اش حاتمه می دهد و می خواهد کمک های انسان دوستانه و همکاری های توسعه ای را کاهش دهد نمی تواند از ما درخواست دو برابر کردن بودجه نظامی را داشته باشد. ما مسلما باید نیروهای خود را به بهترین شکل تجهیز کنیم اما باید دقیقا ابزار برای کمک های انسان دوستانه و همکاری های توسعه ای را مد نظر داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه