English

وزیر امور خارجه چین بر گسترش همکاری ها با روسیه تاکید کرد

سرویس بین الملل- وزیر امور خارجه چین با اشاره به روند تغییر و تحولات جهانی، از تقویت مناسبات رو به رشد با روسیه در چارچوب منافع مشترک دو کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه چین بر گسترش همکاری ها با روسیه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رسانه های چین،  وانگ یی پس از دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود در گفتگوی مطبوعاتی ، بر مناسبات استوار و همه جانبه چین با روسیه در چارچوب "همکاری مشارکت راهبردی جامع روسیه- چین " که چشم انداز پیشرفت روابط دوجانبه پکن و مسکو به شمار می رود تاکید کرد.

وزیر امور خارجه چین با اشاره به تلاش های دوجانبه در راستای پیشرفت های راهبردی دو کشور و ادامه همکاری ها در زمینه های انرژی، هوافضا و ارتباطات از چشم انداز همکاری های دوجانبه پکن و مسکو ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین از تلاش رهبران دو کشور جهت رایزنی در باره مشارکت اقتصادی و همچنین آمادگی برای اجرای طرح های مطالعاتی درباره تشکیل مشارکت اقتصادی اورآسیا خبر داد.

وانگ با اشاره به موفقیت نشست طرح ابتکاری جاده و کمربند چین که در اوایل ماه کنونی در پکن برگزار شد ، بر نقش و مشارکت روسیه در اجرای این ابتکارو همکاری های دو کشور در راستای گسترش پیشرفت های دو کشور و مشارکت در اجرای صلح و موفقیت منطقه اورآسیا تاکید کرد.

براساس اظهارات وانگ، پکن و مسکو به منظور تسهیل راهبردهای توسعه دو کشور شامل طرح ابتکاری کمربند و جاده و اتحادیه اقتصادی یورآسیا از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه همچنین در دیدار با همتای چینی خود با اشاره به همکاری دو کشور در چارچوب احترام و اعتماد متقابل سطح روابط را بسیار عالی توصیف کرد.

لاوروف همچنین از آمادگی روسیه برای تامین مقدمات سفر و دیدار شی جینپینگ رئیس جمهور چین از روسیه در پایان سال کنونی خبر داد.

براساس گزارش ها از مسکو، طرح ابتکاری کمربند و جاده و تشکیل اتحادیه اقتصادی اورآسیا از مهمترین محورهای گفتگوهای دوجانبه رهبران روسیه و چین در مسکو خواهد بود.

لاوروف با اشاره به نقش مسکو و پکن در جهت رفع چالش های جهانی از همکاری های رهبران دو کشور در چارچوب های چند جانبه شامل سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای و بریکس خبر داد.

تبادل نظر در باره تحولات و بحران شبه جزیره کره، سوریه، افغانستان و همچنین دیگر موضوعات منطقه ای و بین المللی از دیگر موضوعات گفتگوهای وزرای امور خارجه روسیه و چین بود.

وزرای امور خارجه روسیه و چین پس از پایان دیدار، طرح مشورتی 2017 وزرای امور خارجه دو کشور را امضا کردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه