English

دفاع وزیر امور خارجه لیتوانی از حضور ناتو در مرزهای روسیه

وزیر امور خارجه لیتوانی حضور نیروهای ناتو در مرزهای روسیه را دفاع از قلمرو این سازمان و مردم عضو این پیمان دانست.

دفاع وزیر امور خارجه لیتوانی از حضور ناتو در مرزهای روسیه

به گزارش خبرگزاری موج از خارتیا، لیناس لینکیاویچوس گفت: لیتوانی خواهان روابط عادی با روسیه است اما آنها باید به اصول و ارزش‌ها احترام بگذارند.
وی با اشاره به راه اندازی جنگ اطلاعاتی روسیه در منطقه افزود: جنگ سایبری هم اکنون در جریان است و هر روز افزایش می‌یابد، جنگ اطلاعات و مفاهیم امنیت که باید مراقب بود تا دروغ‌های معمولی جایگزین اطلاعات واقعی نشود.
وزیر امورخارجه لیتوانی ادامه داد: تماس‌های بسیار کمی میان لیتوانی و روسیه در سطح دولتی وجود دارد اما ما خواهان داشتن روابط خوب با این کشور بر پایه احترام متقابل هستیم.
به گفته رئیس دیپلماسی لیتوانی، ناتو در حال افزایش حضوز خود در منطقه برای اطمینان بخشیدن به کشورهای عضو و تقویت در برابر سیاست خارجی تهاجمی روسیه است.
وزیر امور خارجه این کشور عضو اتحادیه اروپا افزود: ما نگران الحاق غیر قانونی کریمه به خاک روسیه، حمایت مداوم این کشور از جدایی طلبان شرق اوکراین و دخالت آنان در پیوستن کشورهای مشتاق به عضویت در ناتو همچون اوکراین هستیم.
پیشتر ناتو به بهانه آنچه تهدید روسیه بر ضد کشورهای عضو اتحادیه اروپا خوانده بیش از ۸۰۰ نیروی نظامی و اداوات و تجهیزات نظامی خود را در منطقه بالتیک در همسایگی روسیه مستقر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه