English

کوفی عنان: ترامپ باید با ایران گفت و د.گو کند

سرویس بین الملل- دبیر کل سابق سازمان ملل بر این باور است که رئیس جمهور آمریکا باید با ایران مذاکره و گفت و گو کند.

کوفی عنان: ترامپ باید با ایران گفت و د.گو کند

به گزارش خبرگزاری موج، کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید به دنبال مذاکره با ایران باشد، کشوری که با امضای توافق هسته‌ای با 6 قدرت جهانی و انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور، قصد تعامل و بازگشت به جامعه جهانی را دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این شانس را داشتم به ترامپ می گفتم که دست از سیاست خصمانه در قبال ایران بردارد، از جمله برچسب زدن ایران به عنوان دشمن و حامی تروریسم دانستن آن، این سیاست ترامپ در قبال ایران منجر به برقراری صلح در خاورمیانه نخواهد شد.

کوفی عنان افزود: ایران بخشی از راهکار حل و فصل درگیری ها در خاورمیانه است، از جمله در سوریه و عراق و ما نمی توانیم از این واقعیت چشم پوشی کنیم.

وی در ادامه ضمن استقبال از انتخاب مجدد حسن روحانی گفت: انتخاب مجدد روحانی نشانگر این است که مردم ایران مایل به روابط مسالمت آمیز با جهان بیرون و یک جامعه بردبار و با مدارای بیشتر در داخل هستند. مردم ایران بار دیگر از توافق هسته‌ای با قدرت های جهانی حمایت کرده و امیدواری خود را نسبت به این مساله اعلام کرده اند که انتخاب مجدد روحانی به این معنا باشد که همه امضاکنندگان توافق هسته‌ای، با حسن نیت به اجرای کامل این توافق ادامه خواهند داد.

این در حالی است که ترامپ در جریان سفر به خاورمیانه انتقادات شدیدی را علیه ایران مطرح کرده است. ولی عنان اظهار داشت: ترامپ باید رویکردش در قبال خاورمیانه را مورد بازنگری قرار دهد، منطقه‌ای که پر از درگیری و تنش و مشکل است.

دبیر کل سابق سازمان ملل تاکید کرد: چیزی که لازم است، اقداماتی است که تنش ها و اختلافات را از بین ببرد نه اقداماتی که موجب تشدید اختلافات و تنش ها شود. باید نسبت به اقداماتی که انجام می دهیم باید کاملا محتاط و مراقب باشیم.

عنان در ادامه توافق هسته‌ای با ایران را یک قرارداد خوب ارزیابی کرد و گفت: ترامپ باید به مفاد توافق هسته‌ای با ایران احترام بگذارد، دوست دارم به ترامپ بگویم که این مهم است که با ایران تعامل داشته و با این کشور گفتگو کند.

در حالی که ترامپ از احتمال دیدار با رهبر کره شمالی صحبت کرده است، عنان گفت: ایران دیسیپلین و مسئولیت پذیری بیشتری را نسبت به کره شمالی نشان داده است. در حالی که ترامپ آمادگی خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام کرده است، نمی توانم درک کنم که چرا نمی تواند این رویکرد را در قبال ایران داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی