English

تخریب «زادگاه شیخ نمر» در شرق عربستان ادامه دارد

سرویس بین الملل- 11 روز از تجاوز نظامیان عربستانی به شهر العوامیة، می‌گذرد و غارت، آتش‌سوزی و تخریب این شهر در سایه سکوت جامعه بین‌الملل، همچنان ادامه دارد.

تخریب «زادگاه شیخ نمر» در شرق عربستان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج، نظامیان سعودی که 11 روز است به شهر «العوامیه» و روستای باستانی «المسورة» حمله کرده‌اند، همچنان با بمب‌های آتش‌زا و تیراندازی‌های مستمر، منازل مسکونی شهروندان عربستانی را نشانه می‌گیرند.

المسوره، زادگاه شیخ نمر است که عربستان او را به جرم اقدام علیه حاکمیت، محاکمه و اعدام کرد.

این در حالی است که جامعه بین‌الملل همچنان در مقابل رژیم سعودی و حملات ظالمانه‌اش به شیعیان سکوت کرده و از طرفی دیگر، ریاض اکنون میزبان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.

پایگاه خبری «النبأ» با انتشار این خبر نوشت: نیروهای سعودی با انواع مختلف سلاح‌هایی که در اختیار دارند، شب و روز در حال هدف‌گیری منازل مسکونی در العوامیه و آتش‌زدن آنها هستند و حتی مساجد را نشانه می‌گیرند و هیچ حرمتی برای قرآنهای موجود در این مساجد قائل نمی‌شوند.

با گذشت یازده روز از تجاوز به العوامیه، محله‌های این شهر، به میدان جنگ تبدیل شده است. روند تخریب منازل در روستای باستانی المسورة نیز همچنان ادامه دارد و بولدوزرها و خودروهای زرهی در این روستا همچنان در حال تخریب هستند.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی تاکنون طی چند نوبت به روستای باستانی المسورة حمله کرده‌اند و منازل زیادی را تخریب کرده‌‌اند.

گفته می‎شود مقامات عربستان سعودی به بهانه توسعه منطقه درصدد هستند تا خانه‎های روستای المسوره را کامل تخریب کنند.

از سوی دیگر نیروهای واکنش سریع عربستان مدعی هستند این روستا باید برای مقابله با ناامنی و تروریسم به‌سرعت تخریب شود زیرا آن را الهام‌بخش مردم معترض می‌دانند.

حدود 10 تا 15 درصد از جمعیت عربستان شیعه هستند که عمدتاً در منطقه الشرقیه که شامل چند استان است ساکن هستند. این استان مهم‌ترین مرکز استخراج نفت در عربستان نیز به شمار می‌آید.

معترضان عربستانی از فوریه 2011 با برگزاری اعتراضات خیابانی در منطقه الشرقیه عربستان، به‌ویژه در منطقه قطیف و شهر عوامیه، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، برخورداری از حق آزادی بیان و برگزاری اجتماع و همچنین پایان تبعیض گسترده هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه