English

تظاهرات بی‌سابقه یمنی‌ها در دومین سالگرد تجاوز عربستان به کشورشان

هزاران یمنی در تظاهراتی گسترده در میدان السبعین شهر صنعا که به مناسبت دومین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن و مقاومت تاریخی مردم این کشور در برابر حملات عربستان و آمریکا برگزار شد، شرکت کردند.

تظاهرات بی‌سابقه یمنی‌ها در دومین سالگرد تجاوز عربستان به کشورشان

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در محکومیت ادامه جنگ و حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت امر عربستان بر ضد یمن سر داده و جامعه جهانی را مسئول وضعیت انسانی موجود در این کشور و نابودی تاسیسات حیاتی یمن و تبدیل آن به فقیرترین کشور منطقه دانستند.

تظاهرکنندگان در این راهپیمایی بر حمایت خود از ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابله با دشمن سعودی و مبارزه با گروه‌های مسلح همپیمان با عربستان تاکید کردند.

صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنرانی در جمع تظاهرکنندگان دشمن را به لغو محاصره یمن دعوت کرد و با اشاره به سفر اخیر اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، به شهر صنعاء که نتیجه‌ جدیدی دربر نداشت، گفت: به دشمن می‌گوییم طرح‌های شما جز موشک‌هایی که بر سر کودکان یمنی فرود آمدند، نتیجه‌ای نداشتند و نتایج دیدارهایتان برای ما اهمیتی ندارند.

الصماد با تاکید بر اصول یمن برای استقبال از صلح و گفتگو اظهار داشت: یمن با هرگونه دیکته روند سیاسی بر این کشور مخالف است حال این جنگ هر چه قدر که می‌خواهد بزرگ باشد. یمن در راستای تحقق صلح وارد تمامی مذاکرات شده است اما دشمن هیچ پاسخی به دعوت‌ها برای گفتگو نداده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه دشمن استان‌های جنوبی یمن را از مردان بزرگش خالی کرد تا داعشی‌ها و اعضای القاعده را در آنجا مستقر کند، از ساکنان مناطق جنوبی یمن خواست بر سر عقل آمده و جان نیروهای باقی‌مانده‌شان را حفظ کنند.

وی در پایان از موضعگیری کشورهای دوست و حامی یمن تقدیر و تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی