English

تردید قضات آمریکایی درباره فرمان مهاجرتی ترامپ

سرویس بین الملل- قضات دادگاه استیناف آمریکا درباره ادعای دولت ترامپ در خصوص ممنوعیت سفر اتباع شش کشور اسلامی، ابراز تردید کردند.

تردید قضات آمریکایی درباره فرمان مهاجرتی ترامپ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز؛ قضات دادگاه استیناف آمریکا روز دوشنبه درمورد ادعای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در این خصوص که دستور وی درباره ممنوعیت سفر اتباع شش کشور اسلامی ناشی از نگرانی‌های امنیت ملی بوده است و نه غرض‌ورزی مذهبی ، ابراز تردید کردند.

جفری وال، معاون دادستان کل آمریکا که به نمایندگی از ترامپ در دادگاه استیناف بخش چهارم آمریکا در ریچموند (ایالت ویرجینیا) حاضر شده بود با سوال های سخت قضات به ویژه 6 قاضی روبرو شد که رؤسای جمهور دموکرات آنها را منصوب کرده اند. البته 3 قاضی این دادگاه که رؤسای جمهور جمهوری‌خواه آن‌ها را منصوب کرده اند، دیدگاهی نزدیک به دولت ترامپ داشتند و حدس و گمانه‌زنی درباره نیت رئیس‌جمهور از سوی مخالفان ترامپ را نادرست خواندند.

حکم قاضی فدرال مریلند فرمان ترامپ را درمورد ممنوعیت سفر اتباع این شش کشور اسلامی یک روز پیش از آنکه به اجرا درآید ، به حال تعلیق درآورد.

این دادگاه درپی تلاش های دولت ترامپ برای احیای فرمان مربوط به ممنوعیت سفر اتباع شش کشور اسلامی به آمریکا برگزار شد. این دادگاه به منظور بررسی درخواست استیناف دولت آمریکا علیه حکم 15 مارس تئودور چوانگ قاضی فدرال مریلند تشکیل شد.

قاضی رابرت کینگ به وال گفت: «رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا هرگز از اظهارات قبلی خود درمورد اینکه خواستار اعمال ممنوعیت علیه مسلمانان است، دست برنداشته است. او (ترامپ) هرگز آنچه را که درمورد ممنوعیت ورود مسلمانان گفته، رد نکرده است. این اظهارات همچنان در پایگاه اینترنتی او وجود دارد.»

قاضی کینگ این اظهارات را با اشاره به وعده های انتخاباتی ترامپ بیان کرد که گفته بود اجازه نخواهد داد مسلمانان وارد آمریکا شوند.

این دادگاه جدیدترین بخش از آزمون حقوقی درخصوص فرمان ترامپ درباره ممنوعیت موقت سفر اتباع شش کشور اسلامی به آمریکا است. این فرمان ترامپ درپی حکم جداگانه دریک واتسون دیگر قاضی فدرال آمریکا در هاوایی متوقف شده است. فرمان قبلی ترامپ نیز درمورد ممنوعیت سفر اتباع چند کشور اسلامی به آمریکا با مانع تراشی دادگاه های آمریکا روبرو شده بود.

دولت آمریکا مدعی است در متن فرمان صادر شده به هیچ دین خاصی اشاره نشده و این اقدام رئیس جمهور برای محافظت از آمریکا در برابر تروریسم ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی