English

درخواست محافظه‌کاران آلمان برای پایان مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا

سیاستمداران ارشد محافظه کار آلمان در پی پیروزی رفراندوم قانون اساسی ترکیه خواهان پایان مذاکرات عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا شدند.

درخواست محافظه‌کاران آلمان برای پایان مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، نوبرت روتگن، عضو حزب دموکرات مسیحی و رئیس کمیته امور خارجی اعلام کرد: ناکامی در مذاکرات می‌تواند به اروپا صدمه بزند.

وی ادامه داد: اگر ما در پاسخ به تصمیم ترکیه علیه دموکراسی و قانون مداری شکست بخوریم و همچنان به انجام مذاکرات با این کشور که دارای چنین حکومت و قانون اساسی است ادامه دهیم "اعتبار اروپا را خدشه‌دار کرده‌ایم."

روتگن اضافه کرد: ادامه مذاکرات با ترکیه می‌تواند از دستیابی اروپا به یک رابطه واقعی با آنکارا جلوگیری کند.

در رفراندوم اخیر موافقان اصلاحات قانون اساسی ترکیه با اختلاف جزئی توانستند به پیروزی برسند. احزاب اپوزیسیون این کشور خواستار ابطال رفراندوم شده‌اند و بر این باورند که در روند رای گیری دستکاری شده است.

همچنین یوآخیم هرمان، وزیر کشور باواریا اعلام کرد: باید مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا به پایان برسد نه اینکه به تعویق افتد. هیچگونه چشم اندازی با ترکیه در زمان ریاست جمهوری اردوغان وجود ندارد.

با این حال نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه روز پنجشنبه بر هدف این کشور مبنی بر عضویت کامل در اتحادیه اروپا تاکید کرد.

در ماه‌های اخیر روابط ترکیه با اتحادیه اروپا دچار تنش شده است.

همچنین روتگن و هرمان و دیگر قانونگذاران ارشد آلمان از حمایت شهروندان ترک مقیم آلمان از خواسته اردوغان تعجب کرده و خواهان اعمال قوانین سختگیرانه تر در اعطای شهروندی دوگانه شدند.

در حال حاضر نزدیک به سه میلیون شهروند ترکیه مقیم آلمان هستند.

روتگن اعلام کرد: نتیجه رای گیری در میان ترک‌های مقیم آلمان نشان داد که هنوز همبستگی کامل میان نسل سوم ترک‌ها در جامعه آلمان ایجاد نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه