English

هشدار گابریل درباره انتقال تنش‌های اجتماعی ترکیه به آلمان

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه ترکیه گرفتار شکاف عمیقی شده است، درباره انتقال تنش‌های اجتماعی از ترکیه به آلمان بعد از همه پرسی اصلاح قانون اساسی در این کشور هشدار داد.

هشدار گابریل درباره انتقال تنش‌های اجتماعی ترکیه به آلمان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن"، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان که به منطقه سفر کرده است امروز می خواهد با دولت عراق درباره بازسازی دوباره مناطق آزاد شده از چنگال داعش مشاوره کند.

گابریل همچنین بعد از آری شکننده ترک ها به طرح اصلاح قانون اساسی اردوغان در همه پرسی اخیر این کشور در این باره هشدارداد که تنش های اجتماعی از ترکیه به آلمان صادر شود.

وی شب گذشته در جریان سفر خاورمیانه‌ای خود با نگاهی به میلیون ها تبعه ترک که در آلمان زندگی می کنند تصریح کرد که ما نمی خواهیم این اختلافات از ترکیه به جامعه ما منتقل شود.

وی انتظار دارد که حالا دولت ترکیه به منتقدان و مخالفان خود روی آورد. گابریل در این باره گفت: این کشور عمیقا دچار شکاف شده است و هیچ کس نمی تواند به این مسئله علاقمند باشد که که این جدایی ادامه یابد.

وزیر امور خارجه آلمان مناسبات با ترکیه را پرتنش و بحرانی ارزیابی کرده و در عین حال مجددا از دولت ترکیه گفتگوها برای ادامه همکاری ها را خواستار شد.

گابریل در سخنانی در کشور کویت گفت که امید ما این است که ما بعد از این مبارزات انتخاباتی سخت و درگیری های بزرگ همچنین بتوانیم کانال های گفتگوی جدید با ترکیه را بگشاییم.

وی همچنین اجرای مجدد مجازات اعدام در ترکیه را برای دولت آلمان خط قرمزی دانست که به اعتقاد وی در صورت عبور از آن باید مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا متوقف شود.

وزیر امور خارجه آلمان در عین حال بازگشت نیروهای آلمانی از اینجرلیک ترکیه که برخی سیاستمداران و اپوزیسیون آلمان آن را بعد از همه پرسی ترکیه درخواست کرده بودند رد کرد.

به اعتقاد وی بازگشت ارتش آلمان از اینجرلیک متناقض با علایق و منافع امنیتی آلمان است.

ارتش آلمان با هواپیماهای شناسایی تورنادوی خود و یک هواپیمای سوخت رسان از پایگاه اینجرلیک ترکیه با ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه همکاری می کند. همچنین حدود 260 نیروی آلمانی در این پایگاه هوایی مستقر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه