English

وزیر خارجه فرانسه:

آمریکا می‌خواهد برجام را مورد بررسی قرار دهد

وزیر خارجه فرانسه در نشستی مشترک با همتای آمریکایی خود گفت که دولت جدید آمریکا می‌خواهد توافق هسته‌ای را از بیخ و بن، مورد بررسی قرار دهد.

 آمریکا می‌خواهد برجام را مورد بررسی قرار دهد

به گزارش خبرگزاری موج، «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه امشب پس از دیدار با «رکس تیلرسون»، همتای آمریکایی خود، به میان خبرنگاران آمد و از مذاکراتشان خبرهایی داد. این نشست در حاشیه نشست گروه جی-20 در شهر بن آلمان برگزار شد.

یکی از محورهای سوالات مطرح شده در این نشست، بحث ایران بود.

وزیر خارجه فرانسه گفت:‌ «درباره ایران خیلی بحث شد. درباره نقش ایران در خاورمیانه که این کشور باید به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، به ایجاد صلح و ثبات کمک کند و الان اینگونه نیست. خیلی (با این هدف) فاصله داریم.»

آیرو افزود: «از سوی دیگر، بحث پایبندی ایران به توافق هسته‌ای هم مطرح شد. من پایبندی فرانسه به این توافق را یادآور شدم. در این حوزه، احساس کردم (با آمریکایی‌ها) اختلاف داریم.»

یکی از خبرنگاران پرسید: «آیا ایالات‌متحده می‌تواند این توافق را زیر سوال ببرد؟»

ژان مارک آیرو پاسخ داد: «آنها می‌گویند که می‌خواهند همه چیز را به اول بازگردانند. امیدوارم که این (موضع)، راه را به سوی ریسک و خطر، باز نکند.»

وزیر خارجه فرانسه از مواضع جدید واشنگتن در قبال مناقشه موجود میان فلسطینی‌ها و غاصبان صهیونیست هم اطلاع داشت و گفت که «موضع آمریکا در قبال خاورمیانه، سر در گم و نگران‌کننده است.»

وی افزود: «از نظر فرانسه، هیچ راه‌حلی (برای مناقشه میان فلسطین و اسرائیل) غیر از راهکار دودولتی، وجود ندارد. راه‌های دیگر، همانطور که خود (رکس) تیلرسون هم گفت، با در نظر گرفتن تعهدات موجود، ناعادلانه است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی