English

رئیس دفتر ریاست جمهوری:

ایران آغوش خود را به روی تمام متخصصان ایرانی باز می‌کند

رئیس دفتر ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه عزم دولت بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: در شرایطی که برخی جاهلانه خود را از مغزهای خلاق و ایده‌های نو محروم می‌کنند، ایران آغوش خود را به روی متخصصان باز می‌کند که در این صورت باید شرایط مثبت‌تر از گذشته باشد.

ایران آغوش خود را به روی تمام متخصصان ایرانی باز می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محمد نهاوندیان در مراسم رونمایی از 45 طرح خاتمه‌یافته فنی با تاکید بر اینکه از آغاز کار دولت یازدهم توجه جدی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت، افزود: علی‌رغم مشکلات مالی دولت و سقوط قیمت نفت و ادامه شرایط تحریمی علیه کشور در سال 94 دولت در عزم کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان تردید نکرد.

وی با بیان اینکه از آغاز کار این دولت براساس مصوبات قانونی اقدام به تامین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی شد، اظهار کرد: تامین مالی این صندوق از سال 92 آغاز شد و تا سال 95 نیز ادامه داشته است.

نهاوندیان با اشاره به اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از محصولات دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: این صندوق با بررسی 2700 طرح تعداد 1718 طرح دانش‌بنیان را مصوب کرده که این رقم عدد خوبی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اجرای طرح پنجره واحد در صندوق نوآوری و شکوفایی را از اقدامات موثر این صندوق ذکر کرد و یادآور شد: اجرای این طرح موجب شده است تا نمایندگان دستگاه‌های مختلف در زیر یک سقف جمع شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار تاکید بر اعطای تسهیلات باید ارائه انواع مشوق‌ها را با هدفمندی اجرایی کند و این امر تبدیل به یک امکان رانت جویی نشود.

وی با تاکید بر اینکه این امر در صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفته است، ادامه داد: از سوی دیگر مجموعه نهادهای حمایتی کشور باید در زنجیره هماهنگ قرار گیرند و به صورت هدفمند کار کنند و در این راستا باید دانشگاه‌ها نیز دیده شوند.

عضو هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی عزم دولت را در توسعه کشور و اقتصاد دانش‌بنیان نام برد و گفت: این امر به معنای بی‌توجهی به سایر زیرساخت‌ها نیست بلکه قلب تپنده و موتور رشد را در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌بیند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که برخی جاهلانه خود را از مغزهای خلاق و ایده‌های رو به جلوی متخصصان محروم می‌کنند ایران آغوش خود را بر روی متخصصان باز کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط باید فضای مثبت‌تری نسبت به گذشته ایجاد شود.

نهاوندیان با بیان اینکه سیاست دولت در حمایت شرکت‌ها با انواع تسهیلات و مشوق‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر آن باید درخصوص هماهنگی واحدهای ذی‌ربط مانند ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و نهادهای توسعه‌ای و بانک‌ها و موسسات مالی ایجاد شود.

نهاوندیان با بیان اینکه این امر در معاونت علمی دنبال می‌شود، گفت: در صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گام‌هایی در این زمینه برداشته است و با برداشتن گام‌های بلندتری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را پیگیری می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که با کاهش مقررات زائد رویکرد کسب و کار نوین را در رابطه با شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این پیام نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان به فارغ‌التحصیلان ابلاغ شود و ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر با تراکم فارغ‌التحصیلان بیکار مواجه هستیم.

حمایت دولت از تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان متخصصان ایرانی مقیم آمریکا

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از همکاری چهار بانک برای اعطای ضمانتنامه ارزی به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

نهاوندیان در حاشیه مراسم رونمایی از 45 طرح خاتمه یافته فنی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برای صدور ضمانتنامه‌های ارزی به شرکت‌های دانش‌بنیان با بانک‌های عامل مذاکراتی صورت گرفته است، افزود: تاکنون چهار بانک آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پس از برجام اقدامات وسیعی برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان صورت گرفته است، اظهار کرد: در توافق هسته‌ای همه موانع صادراتی برداشته شده است از این رو همه شرکت‌های ایرانی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با گشایش بازارهای صادراتی در عرصه‌های بین‌المللی حضور یابند. در این راستا دولت حمایت‌های کاملی از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد داشت.

نهاوندیان میزان بودجه سال 96 صندوق نوآوری و شکوفایی را 200 میلیون دلار ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ایران از ایرانیان مقیم آمریکا و همچنین همه متخصصان فرهیخته‌ای که دانش و تجربه اندوخته‌اند حمایت می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: در این راستا علاوه بر حمایت‌های سیاسی وزارت امور خارجه ما در تصمیمات اقتصادی از طریق خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی متخصصان حمایت می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه