English

مشاور وزیر اقتصاد و دبیر علمی همایش اقتصاد ایران:

حضور طیف وسیعی از اساتید اقتصاد سراسر کشور در همایش اقتصاد ایران

دکتر محمد نعمتی مشاور وزیر اقتصاد دبیر علمی همایش اقتصاد ایران یکی از ویژگی‌های این همایش را حضور اساتید اقتصاد از دانشگاه‌های سراسر کشور برشمرد و تاکید کرد: این گفتمان منحصر به اساتید اقتصاد در تهران نیست و امیدواریم آغاز گفت‌وگوی بی پایانی میان و نخبگان و سیاستگذاران در حوزه اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها باشد.

حضور طیف وسیعی از اساتید اقتصاد سراسر کشور در همایش اقتصاد ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ، دکتر محمد نعمتی دبیر علمی همایش «اقتصاد ایران؛ اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها» در مراسم افتتاحیه این همایش که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: در دو سال گذشته تلاش ما این بود که بتوانیم در ارتباط با اساتید با طیف‌های فکری مختلف، فضای گفتگو بین سیاستگذاران و نخبگان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به پیچیدگی‌های اقتصاد ایران و معمای رکود و تورم اظهار کرد: یکی از ریشه‌های تاریخی فضای غیر تولیدی اقتصاد ایران به دلیل رانت منابع طبیعی بوده است و در ۵۰ سال گذشته به طور متوسط فقط از منابع طبیعی نفت و گاز ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه شده است اگر این منابع نبود و اقتصاد ما تولید محور بود، ما باید یک اقتصاد ۱۵ هزار میلیارد دلاری یعنی در حد اقتصاد شبیه به چین داشتیم.

وی با اشاره به برگزاری بیش از چهل پیش نشست برای برگزاری همایش بزرگ اقتصاد ایران و استفاده از نظرات اساتید، کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصادی گفت: در هفت حوزه به انتشار فراخوان برای دریافت مقالات علمی اقدام کردیم که این حوزه ها شامل اصلاح ساختار نظام سیاست گذاری اقتصادی، اصلاح ساختار حکمرانی بر مبنای داده، اصلاح ساختارها و رفع ناترازی ها در نظام مالی بانک و ارز، اصلاح ساختارها و رفع ناترازی ها در نظام مالیاتی - رفاهی، اصلاح ساختارها و رفع ناترازی ها در نظام بودجه ریزی، اصلاح حکمرانی و رفع ناترازی ها در حوزه انرژی و جانمایی جدید اقتصاد ایران در عرصه بین الملل هستند.

نعمتی اعلام کرد: بعد از فراخوان تعداد ۹۲ مقاله دریافت شد. در مرحله نخست مقالات دریافتی در کمیته داوری سه نفره با محورهای مطرح شده در همایش مطابقت داده شد و تعداد ۶۸ مقاله مورد تائید اولیه قرار گرفت و در نهایت تعداد ۳۱ مقاله مورد تائید نهایی قرار گرفت.

دبیر همایش یکی از ویژگی‌های این همایش را حضور اساتید اقتصاد از دانشگاه‌های سراسر کشور برشمرد و تاکید کرد: این گفتمان منحصر به اساتید اقتصاد در تهران نیست و امیدواریم آغاز گفت‌وگوی بی پایانی میان و نخبگان و سیاستگذاران در حوزه اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه