English

اوج خدمات و تسهیلات بانک رفاه برای رفاه بازنشستگان، مستمری بگیران و کارگران

بانک رفاه به عنوان بانک عامل سازمان تامین اجتماعی ارائه خدمات متنوع و گسترده به بازنشستگان، مستمری بگیران و کارگران تحت پوشش این سازمان را رسالت اصلی خود می داند، به صورتی که خدمات بانک رفاه در مقایسه با خدمات بانک های دیگر به این اقشار مناسب تر است.

اوج خدمات و تسهیلات بانک رفاه برای رفاه بازنشستگان، مستمری بگیران و کارگران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از جمله برنامه های اولویت دار بانک رفاه است به صورتی که در سال جاری با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی و با مصوبات هیأت مدیره بانک رفاه، مجموع اعتبار تسهیلات قابل ارائه به این اقشار از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

با این افزایش، توان تسهیلات اعطایی بانک رفاه به اقشار مذکور در سالجاری نزدیک به ۱۱ برابر سال گذشته خواهد بود. علاوه بر این، سقف وام قرض‌الحسنه بازنشستگان از ۲ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد و به سهولت در اختیار بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار می گیرد.

ارائه تسهیلات در قالب طرح های "رفاه کالا"، "کرامت" و "پیوند"

طرح رفاه کالا برای خرید کالا تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۵ درصد به مدت ۳۶ ماه برای مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه یا سایر بانک های کشور دریافت می کنند و همچنین طرح کرامت از دیگر طرح‌هایی است که در بانک رفاه بابت تعمیر واحدهای مسکونی، هزینه درمان، هزینه ازدواج فرزندان مستمری بگیران و سایر هزینه‌ها تا ۵۰ میلیون تومان به مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی ارائه می شود.

از سوی دیگر، به منظورکمک به بازنشستگان و خانواده های آن ها، بانک رفاه طرح پیوند را به اجرا گذاشته است که به فرزندان مستمری بگیران و بازنشستگان به ازای هر فرزند بازنشسته و مستمری بگیر، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید کالا با نرخ یک درصد پرداخت می‌شود.

متقاضیان علاوه بر این تسهیلات، می توانند ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات مرابحه با نرخ۱۵ درصد در قالب طرح رفاه کالا مشروط به اینکه ۶۰ درصد حقوق و مزایا، کل اقساط تسهیلات دریافتی را پوشش دهد دریافت کنند.

سنت نیکوی قرض الحسنه در خدمت مستمری بگیران با اجرای طرح امید رفاه

همچنین بانک رفاه در راستای تنوع بخشی به سبد خدمات اعتباری و با هدف جلب رضایت عموم مشتریان در قالب طرح "امید رفاه" به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، کارکنان بازنشسته بانک رفاه و کارکنان سازمان های متعامل با بانک تسهیلات اعطا می کند.

نحوه پرداخت تسهیلات برای مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی و کارکنان بازنشسته بانک رفاه در قالب عقد قرض الحسنه با سقف فردی یکصد میلیون ریال و با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد و برای کارکنان سازمان های متعامل با بانک در قالب عقد مرابحه تأمین کالا و خدمات با سقف فردی یک میلیارد ریال و با نرخ سود سالانه ۶ درصد است.

بهره مندی بازنشستگان و مستمری بگیران از خدمات باشگاه مشتریان بانک رفاه

با همکاری بین بخشی و در راستای حمایت معیشتی از مستمری بگیران معزز سازمان تأمین اجتماعی، باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور راه اندازی و به بهره برداری رسید.

تمامی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور می توانند برای عضویت و بهره مندی از امتیازات این باشگاه با ورود به سایت باشگاه مشتریان نسبت به ثبت نام رایگان و اینترنتی در سامانه club.tamin.ir اقدام و از خدمات این باشگاه بهره مند شوند.

در این راستا، بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی می توانند از فروشگاه های طرف قرارداد با باشگاه مشتریان سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشورکالاهای مورد نیاز خود را به صورت اقساطی و بدون سود دریافت کنند و بانک رفاه کارگران اقساط مربوطه را از حقوق بازنشستگان کسر و به حساب فروشگاه های مربوطه واریز می کند.

کمک به رفاه و اشتغال کارگران

همواره یکی از دغدغه های بانک رفاه، ارائه خدمات مطلوب و مناسب به کارگران است. این خدمات به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم در اختیار کارگران قرار می گیرد. خدمت غیر مستقیم به این صورت است که بانک رفاه با ارائه تسهیلات مناسب به واحد های تولیدی و شرکت های اقتصادی تلاش می کند تا هم به اشتغال زایی کمک و هم زمینه تداوم و استمرار اشتغال موجود را فراهم کند. اشتغالی که به طور مستقیم بر زندگی، معیشت و سطح رفاه کارگران تأثیر می گذارد. در همین زمینه آمار و ارقام نشان می دهد، بانک رفاه در چهار ماهه نخست سال جاری، در بخش های آب و کشاورزی، صنعت و تولید، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بیش از 159.675 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.

این بانک در سال 98 و چهار ماهه نخست سال 99، تعداد 13.137فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرح های مددجویی به مبلغ بیش از 3.099 میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه