English

دولت برای اجرای طرحی در بخش مسکن با هدف افزایش ساخت و ساز پیشقدم شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت پیگیری دولت در حوزه اجرای طرحی در بخش مسکن با هدف افزایش ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن کارساز نیست.

دولت برای اجرای طرحی در بخش مسکن با هدف افزایش ساخت و ساز پیشقدم شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن ، بهروز محبی نجم آبادی با بیان اینکه مسکن در شرایط فعلی به مثابه یک معضل و مشکل در اقتصاد کشور باید دیده شود، گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر تامین مسکن برای مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه سخت شده باید برای رفع این مسئله بسته ویژه ای آماده شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید اینکه دولت باید برنامه مشخصی برای تولید مسکن داشته باشد، افزود: هنوز بحث محدودیت مالکیت مسکن حل نشده در حالی که این خود می تواند تحرک عظیمی در بازار ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بسیاری از خانه ها در اختیار چند نفر خاص است، گفت: پیگیری بحث محدودیت مالکیت مسکن می تواند بازار را از دست درازی دلالان دور کند.

وی با بیان اینکه در بحث ساماندهی بازار مسکن دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، تصریح کرد: دولت باید یک بار برای همیشه طرح مشخصی در بحث مسکن ارایه کرده و اجرای آن را استارت بزند.

وی ادامه داد: در بخش مسکن موضوع مهم دیگری که می تواند بازار را به سمت تعادل قیمتی هدایت کند بحث اخذ مالیات از خانه های خالی است که در این رابطه باید شناسایی خانه های خالی به درستی انجام شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش مسکن باید ارایه تسهیلات متناسب با شرایط اقتصادی کشور صورت بگیرد، گفت: اینکه سقف تسهیلات برای کمک به خانه دار شدن مردم افزایش یابد کارساز نیست در این رابطه دولت باید به قدرت مالی افراد وام گیرنده برای بازپرداخت تسهیلات نیز توجه کند در این صورت بازار مسکن متعادل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما باید به سراغ مدل هایی مانند مسکن مهر تحت عنوان مسکن انقلاب برویم با این تفاوت که الزام رفع ایرادات قبلی باید مدنظر باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به مشکلات فعلی اقتصاد کشور و تشدید آمار بیکاری دولت باید برنامه ویژه ی برای مسکن داشته و به این ترتیب طبق قانون اساسی خانه دار کردن مردم را تسهیل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی