English

خلاقیت در طراحی بسته بندی

بسته بندی چیست؟ بسته بندی یک محصول مانند لباس برای یک فرد است . در واقع بسته بندی خوب برای کالا می تواند ضمن نگهداری محصول ، آن را در برابر آسیب هایی از قبیل دزدی، فشار و انبارش ها حفظ کند.

خلاقیت در طراحی بسته بندی

به گزارش خبرگزاری موج، بسته بندی یک برند ، نقش مهمی در فروش و تبلیغات ، و بعد از آن ، استقبال از یک محصول دارد که امروزه بیشتر از قبل مورد توجه صاحبان برند و مصرف کنندگان قرار گرفته است.

بسته بندی مهم ترین عامل تفاوت بین دو محصولی است که مُبلغ یک کالایکسان هستند. به همین دلیل اگر یک فروشنده بتواند ظاهر جذابی برای آن کالا طراحی کند می تواند به فروش بهتری دست پیدا کند.

اما اگر بخواهیم معنی عامیانه بسته بندی را تعریف کنیم می توان گفت ،جمع آوری یک محصول با تمام مخلفات آن را بسته بندی می گویند. باید بدانیم که بسته بندی هر چقدر جذاب باشد و یا بد باشد ، هیچ ارتباطی با کیفیت محصول داخل آن ندارد.

اما اگر شما محصول با کیفیتی داشته باشید، ولی بسته بندی آن جذابیت کافی را برای مصرف کننده نداشته باشد ، قطعا کیفیت خود کالای شما برای فروش کفایت نمی کند.

امروزه صاحبان برند به دلیل رقابت زیاد هم کیفیت را بالا نگه می دارد و هم بسته بندی جذابی طراحی می کنند.

 

بیشتر بدانیدطراحی بسته بندی

 

بسته بندی بعضی از محصولات حکم اعتبار آن را دارد، مثلا اگر بخواهید یک گوشی را بفروشید اگر کارتن و جعبه آن را نداشته باشید، در فروش آن دچار مشکل می شوید که حتی نبود آن ممکن است برچسب دزدی و غیر اصل بودن را بگیرد.

بعضی از بسته بندی ها به دلیل زیاده روی هم در بسته بندی فنی و هم در بسته بندی گرافیکی عملا کارایی خود را از دست می دهند، یعنی بسته بندی آن برای باز کردن و استفاده کردن با سختی رو به رو می شود و یا در انتقال اطلاعات زیاده گویی ، و در طراحی ظاهر زیاده روی کرده است.

از رنگ های بی ارتباط با محصول استفاده کرده و یا اشکال فاقد جذابیت به کار برده است.

در بسیاری از بسته بندی های داخلی شاهد تقلب از بسته بندی های خارجی هستیم که این روش باعث زیر سوال رفتن هویت محصول می شود، زیرا ناخودآگاه به جای اینکه تبلیغ محصول شما باشد ، مصرف کننده را یاد طرح اصلی بسته بندی می اندازد.

البته گاهی این روش سوای تقلید می تواند باعث فروش هم نیز بشود، به طوریکه مصرف کننده گمان می کند این همان محصول با همان ترکیبات است.

 

بیشتر بدانیدطراحی لیبل

 

بسته بندی خلاقانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل در فروش محصول است که مزیت هایی مثل گسترش فروش و حفاظت از محصول را هم برای تولیدکننده و هم برای مشتری دارد.

زیرا برا هر دو می تواند هم انبارش و هم نگهداری را راحت تر کند انبارش و نگهداری از فاسد شدن و آسیب دیدن کالا جلوگیری می کند و در پایان بسته بندی خلاقانه می تواند شناسایی محصول برای مصرف را ساده تر کند وتبلیغ کننده و معرف آن برند باشد.

بیشتر تولید کنندگان محصولات فقط به این فکر می کنند که جوری بسته بندی انجام دهند که کالا آسیب نبیند و یا آسان حمل و نقل شود.اما امروزه بسته بندی چیزی فراتر از حمل آسان و امن رفته . و نقش آن در صنعت فروش وبازاریابی بسیار حائز اهمیت است.

 

جمع بندی خلاقیت در بسته بندی کالا

امروزه مصرف کننده به دلیل مشغله های روزانه، از زمان کمتری برای مطالعه توضیحات و ترکیبات هر بسته بندی برخوردار است.

پس باید بسته بندی بتواند با روش های خلاقانه در تصمیم گیری به مصرف کننده بین انتخاب کالای مشابه با یکدیگر کمک کند.

البته هر بسته بندی گروه سنی متفاوتی دارد اگر می خواهید مشتری های جوان تر را جذب کنید یک بسته بندی با طراحی با بیشتر جسارت در انتخاب رنگ و طرح می توان گزینه خوبی باشد.

این موضوع برای گروه سنی مسن تر باید محتاطانه تر انتخاب شود.

 

بیشتر بدانیدطراحی بسته بندی اسباب بازی

 

نکته مهم تر برای تاثیر گذار بودن در فروش کالا پیروی از الگویی است که برای ساختار بسته بندی انتخاب می شود.

برای طراحی بسته بندی باید تمام عناصر مرتبط با کالا در نظر گرفته شود و صرفا نمی توان با خلاقیت ذاتی طراح و بدون شناخت بازار به فروش موفق رسید.

یک بسته بندی خلاقانه شامل نیاز های مصرف کننده نیاز های فروشنده روند تولید والبته ارتباط آن با ملاحظات زیست محیطی نیز می شود.

اما از طرفی زمانی که تمامی ایتم ها برای طراحی بسته بندی در نظر گرفته می شود کیفیت خود محصول افت می کند که مصرف فقط فکر می کند پول جعبه ی آن محصول را داده.

پس برای فروش و البته ماندگاری در بازار هم کیفیت و هم بسته بندی به یک اندازه اهمیت دارند.

منبع https://tarahanebartar.com/

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه