English

علی اکبر ابراهیمی اعلام کرد:

واردات محصولات چاپی به چهل میلیون تن کاهش یافته است

معاون دفتر چاپ و نشر از کاهش هشتاد درصدی واردات محصولات چاپی به نسبت پنج سال پیش خبر داد.

واردات محصولات چاپی به چهل میلیون تن کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، علی اکبر ابراهیمی معاون دفتر چاپ و نشر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در بخشی از نشست خبری نوزدهمین جشنواره ملی چاپ ایران به اقدامات این دفتر جهت حمایت از تولید داخل و صنعت چاپ و نشر کشور گفت: در حال حاضر صنعت چاپ کشور پاسخگوی همه نیازهای ما است و در برخی موارد هم که امکان تولید داخلی نداریم، شاهد واردات آن هستیم. این در حالی است که تا چند سال گذشته، شاهد واردات برخی محصولات چاپی که در کشور امکان تولید آنها وجود داشت هم بودیم. 

وی با تاکید بر اینکه منظور از کالاهای چاپی، اقلام چاپی غیر از کتاب مانند لیبل، بسته بندی و مانند اینها است؛ تصریح کرد: در سال ۹۳ دویست میلیون تن واردات محصولات چاپی غیر کتاب بودیم که در حال حاضر با اعمال سیاست ها این مقدار به یک پنجم کاهش پیدا کرده و به چهل میلیون تن رسیده است.

ابراهیمی تاکید کرد: برای رونق توان صنعتگران داخلی، این سیاست ها را ادامه خواهیم داد.

وی در مورد اقدامات انجام شده در این راستا گفت: در دفتر چاپ و نشر نسبت به اصلاح آیین نامه ها و شفاف سازی اقدام کرده ایم. در عین حال تبیین آیین نامه هایی که وجود نداشته را هم در دستور کار قرار دادیم. بر همین اساس، سال گذشته ۳ دستورالعمل و یک آیین نامه را برای اصلاح و تدوین در دستور کار خود قرار دادیم که ۲ مورد تصویب نهایی شد و دو مورد دیگر نیز به تصویب نهایی خواهد رسید.

علی اکبر ابراهیمی افزود: واگذاری وجه صنعتی چاپ به وزارت صمت هم در دفتر چاپ پیگیری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه