English

گذری بر زندگی امام جمعه فقید خمینی شهر

امام جمعه خمینی شهر در سال 1326 چشم به جهان گشود و در 14سالگی وارد حوزه علمیه نجف‌آباد شد و پس از حدود 3سال به نجف اشرف هجرت کرد و در جوار حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) در سال‌های 43 تا 53 در حوزه علمیه نجف نزد اساتید بزرگ کسب علم کرد.

گذری بر زندگی امام جمعه فقید خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌اله عباس رحیمی نزد شهید آیت‌اله مدنی، مرحوم آیت‌اله شیخ جواد تبریزی، آیت‌اله مشکینی، آیت‌اله راستی کاشانی، آیت‌اله معرفت، آیت‌اله وحید خراسانی شاگردی کرد.

از 20سالگی پای درس خارج امام خمینی (ره) شرکت داشت و همزمان از محضر آیت‌اله ابوالقاسم خوئی، آیت‌اله سیدمحمود شاهرودی کسب فیض نمود.

در حوزه علمیه قم از محضر آیت‌اله سیدمحمدرضا گلپایگانی، آیت‌اله نجفی مرعشی، آیت‌اله شیخ هاشم آملی، آیت‌اله مکارم شیرازی، آیت‌اله نوری همدانی و دیگر بزرگان حوزه استفاده کرد.

وی در حوزه‌های نجف و قم نیز در کنار دروس خارج فقه، فلسفه، تفسیر، حدیث و... دروسی از جمله منطق، اصول، فقه و... را نیز به شاگردانی تدریس داشت.

وی از ابتدا به طیف انقلابیون پیوسته بود و به دفاع از امام خمینی(ره) اطلاعیه‌ها و سخنرانی‌ها و رساله‌های ایشان را پخس و توزیع می‌کرد و سعی در معرفی قیام روحانیت داشت و بارها تحت تعقیب بود و مخفیانه تردد داشت.

همزمان با آغاز جنگ ضمن فراگیری دوره‌های نظامی به جبهه‌ها روانه شد که در آن دوران به امامت جمعه شهر برازجان و دشتستان بوشهر منصوب شد.

در شهرهای کرمان، سیستان و بلوچستان، منطقه خاش، سراوان برای تبلیغ معارف اسلام و همچنین نهضت انقلاب و آگاه سازی مردم نسبت به نظام حضور پیدا کرد.

خدمات دولتی امام جمعه فقید خمینی شهر

نمایندگی مردم برازجان بوشهر در دومین دوره مجلس شورای اسلامی را با اصرار مردم بر عهده گرفت.

برادر خود را که امام جمعه و نماینده مردم ماهشهر بود در راه ماموریت به جبهه‌های جنوب و خواهرش که در زندان‌های صدامیان در عراق بود از دست داد و به خیل شهدا پیوستند.

مرحوم رحیمی از سوی مراجع تقلید امام خمینی(ره)، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله فاضل لنکرانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب نمایندگی داشت و اجازه اموری که بر حاکم شرع مربوط می‌شود را بعهده داشت.

تالیف 30جلد کتاب از خدمات بارز فرهنگی آیت الله عباس رحیمی

امامت جمعه خمینی‌شهر به مدت 6 سال و شهرهای مبارکه، برازجان، استهبان را در کارنامه خود ذخیره کرد و همچنین تالیف بیش از 30 عنوان کتاب در موضوعات مختلف دین شناسی، امامت، سبک زندگی اسلامی و.... را به یادگار گذاشت.

امام جمعه خمینی شهر از ابتدای مردادماه سال جاری به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری بود و مورد عمل جراحی قرار گرفت، پس از چندین روز تحمل درد و رنج بیماری به علت عارضه قلبی و تنفسی صبح سه‌شنبه 29مرداد مصادف با روز عیدالله اکبر عید سعید غدیر در سن 72 سالگی در بیمارستان الزهرا اصفهان دار فانی را وداع گفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه