English

چگونه و از کجا بلیط لحظه آخری بخریم؟

اگر شما هم دوست دار سفر هوایی هستید،اگر رفت و آمدهای شما زیاد است، بلیط ارزان روی هزینه ها ی سفر تاثیر به سزایی می گذارد.بلیط لحظه آخری برای کسانی مناسب است که برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود ندارند و دیر رسیدن آنها به مقصد خیلی اهمیت ندارد.

چگونه و از کجا بلیط لحظه آخری بخریم؟

 

بلیط هواپیما

به گزارش خبرگزاری موج، اگر شما هم دوست دار سفر هوایی هستید، حتما می دانید سفر با بلیط ارزانتر بسیار لذت بخش تر است و اگر رفت و آمدهای شما زیاد است، بلیط ارزان روی هزینه ها ی سفر تاثیر به سزایی می گذارد. آیا تا به حال اسم بلیط لحظه آخری به گوش شما خورده است؟ این نوع بلیط معمولا با قیمت ارزان تری ارائه می شود اما همیشه هم اینطور نیست، بلکه شما باید راه خرید بلیط هواپیما لحظه آخری را بلد باشید. بلیط لحظه آخری برای کسانی مناسب است که برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود ندارند و دیر رسیدن آنها به مقصد خیلی اهمیت ندارد. افرادی که می خواهند با بلیط لحظه آخری سفر کنند باید قبل از پرواز هر لحظه حالت آماده باش داشته باشند.

بلیط لحظه آخری چیست

نوعی بلیط چارتری وجود دارد که در صورت عدم فروش نزدیک به زمان پرواز با قیمت بسیار پایین تری ارائه می شود و بلیط لحظه آخری نام دارد. بلیط لحظه آخری یک راهکار برای چارترهایی است که تمام بلیط ها را خریداری کرده اند اما فروش نرفته است. معمولا این شرایط زمانی پیش می آید که تقاضا برای پرواز کم است و چارتر برای جلوگیری از ضرر بیشتر بلیط های خود را در نزدیکی زمان پرواز با قیمت کمتر ارائه می دهد. این راهکار هم برای مسافر سود دارد و هم فروشنده، هرچه به زمان پرواز نزدیکتر می شود قیمت بلیط ها نیز کاهش بیشتری می یابد. به همین دلیل می گویند خرید بلیط لحظه آخری بیشتر مناسب افرادی است که برای سفر خود برنامه ریزی دقیقی ندارند.

مزیت خرید بلیط لحظه آخری

از مزایای بلیط لحظه آخری می توان به قیمت آن اشاره کرد، در برخی از پروازها قیمت بلیط بسیار گران است و ممکن است مسافران را از پرواز منصرف کند. مسیرهایی که تقاضای بالایی دارند، معمولا قیمت بلیط های گرانی هم دارند؛ بنابراین بلیط لحظه آخری می تواند گزینه مناسبی برای کاهش قیمت باشد. بلیط های لحظه آخری چارتری گاهی اوقات به نصف قیمت هم می رسند اما بستگی به جستجوی مناسب مسافران دارند.

زمانبندی برای خرید بلیط لحظه آخری

 

سفر

همانطور که گفته شد بلیط لحظه آخری اصلا مناسب افرادی نیست که برای سفر خود برنامه ریزی دقیقی انجام داده اند. به عنوان مثال افرادی که زمان حضور آنها در مقصد مشخص است یا هتل خود را رزرو کرده اند، معمولا متقاضی بلیط لحظه آخری نیستند. مسافران نباید روی زمان دقیق پرواز حساب باز کنند؛ زیرا ممکن است بلیط وجود نداشته باشد یا به سرعت فروش رود.

گاهی اوقات افراد برای پیدا کردن پرواز با قیمت مناسب ممکن است سفر خود را تا پرواز بعدی به تاخیر بیاندازند. در زمان هایی که پیک شلوغی یک پرواز است، معمولا بلیط لحظه آخری پیدا نمی شود؛ به عنوان مثال تقاضای پرواز برای آخر هفته ها معمولا بیشتر است. این پروازها را اگر به داخل هفته موکول کنید، ممکن است قیمت بهتری را برای بلیط خود پیدا کنید. معمولا بلیط هواپیما مشهد تهران لحظه آخری در زمان های شلوغی به پرواز های بعدی موکول می شوند و گاهی ممکن است زمانبندی شما را بهم بریزند.

چگونه بلیط هواپیما لحظه آخری تهیه کنیم

برای اینکه بتوانید بلیط لحظه آخری مناسب پیدا کنید باید بتوانید جستجوی خوبی را انجام دهید و براساس نتایج تصمیم گیری کنید. در وبسایت فلای تودی با انتخاب مبدا و مقصد مورد نظر بلیط های لحظه آخری برای سفر شما نمایش داده می شوند. در فلای تودی بدون مراجعه حضوری یا تماس با خط های همیشه مشغول، تنها با چند کلیک می توانید به راحتی بلیط مورد نظر را پیدا کنید. سپس با انجام خرید اینترنتی به راحتی آن چیزی که مد نظرتان هست را تهیه می کنید.

آیا بلیط لحظه آخری همیشه ارزان است

بلیط لحظه آخری همیشه قیمت های ارزانی ندارند، در بسیاری از مواقع برخی از پروازها آنچنان شلوغ و پر متقاضی اند که تنها صندلی های باقی مانده را هم باید با قیمت بسیار بالاتر تهیه کنید. در واقع اینگونه پروازها همیشه مخاطب دارند و ممکن است پروازهای بعدی آن ها هم پر باشند. به عنوان مثال در مناسبت های خاص بلیط هواپیما مشهد تهران لحظه آخری بسیار سخت پیدا می شود؛ اما در فصل زمستان می توانید به راحتی بلیط مورد نظر را پیدا کنید.

کنسل کردن بلیط لحظه آخری

سفر هوایی

حتی اگر بلیط هواپیما لحظه آخری هم تهیه کنید ممکن است مشکلات و موانعی غیر منتظره پیش آیند که شما را مجبور به انصراف از سفر کنند. مسافران همیشه هنگام خرید بلیط های پرواز به این فکر می کنند که آیا امکان کنسل کردن آن ها وجود دارد یا نه. اگر بلیط خود را به صورت سیستمی خریداری کرده باشید، می توانید اطمینان حاصل کنید که بلیط شما قابل پس دادن است؛ اما هنگام برگشت هزینه، بخشی از آن کسر می شود. در نوع بلیط های چارتری لحظه آخری شرایط کمی متفاوت تر می شود و ممکن است بازگشت پول شما در صورت کنسلی کمی سخت تر باشد.

اگر بلیط لحظه آخری خود را از فلای تودی تهیه کنید تا 24 ساعت قبل از پرواز می توانید آن را کنسل کرده و بخشی از پول بلیط خود را دریافت کنید. البته مبلغ قابل بازگشت کاملا مطابق با قوانین ایرلاین ها متفاوت است که به شرایط قانونی و نوع کلاس انتخابی بستگی دارد. شما می توانید هنگام خرید از وبسایت فلای تودی به راحتی قوانین ایرلاین مربوطه را مطالعه کنید و از میزان جریمه بلیط استردادی و مهلت کنسل کردن آن مطلع شوید.

در این مقاله به طور کامل با بلیط لحظه آخری آشنا شدیم و نحوه تهیه آن را بررسی کردیم؛ همچنین دیدیم که همیشه این بلیط ها ارزان نیستند. برای اطمینان از نحوه استرداد بلیط های لحظه آخری حتما قوانین ایرلاین ها را مطالعه کنید. برای بررسی بلیط هواپیما لحظه آخری و بلیط هواپیما مشهد تهران لحظه آخری همین الان به سایت فلای تودی سر بزنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه