English

کیش چی بپوشم؟

جزیره کیش یکی از زیباترین مکان های دیدنی در کشور ایران است که بسیاری از افراد برای سپری کردن اوقات فراغت خود، با استفاده از تور کیش لحظه آخر به آنجا سفر می کنند.

کیش چی بپوشم؟

 

لباس

به گزارش خبرگزاری موج، می دانید که برای سفر به هر مکانی لازم است چه لباس هایی را همراه خود ببرید؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به خاطر عدم تطابق لباس با فرهنگ یا آب و هوای شهر یا کشوری جدید خاطرات خوشی از سفر به یاد نداشته باشید؟ همان طور که می دانید هنگامی که صحبت از مسافرت به میان می آید، اولین نکته ‌ای که ذهن هر فرد به خصوص خانم ها را درگیر می کند انتخاب لباس مناسب برای خود و اعضای خانواده است. جزیره کیش یکی از زیباترین مکان های دیدنی در کشور ایران است که بسیاری از افراد برای سپری کردن اوقات فراغت خود، با استفاده از تور کیش لحظه آخر به آنجا سفر می کنند.

از آنجایی که این جزیره زیبای مرجانی شرایط جوی متفاوتی نسبت به دیگر مناطق ایران دارد؛ بنابراین هر فرد در ابتدای سفر از خود خواهد پرسید که در کیش چی بپوشم تا سفر به این جزیره گرم با خاطرات خوش و فراموش نشدنی سپری شود. اگر شما هم می خواهید بدانید که برای سفر با تور کیش لازم است چه لباس هایی را در چمدان همراه خود ببرید، در ادامه همراه ما باشید تا راهنمایی های لازم برای سفر به این جزیره محبوب و گردشگرپذیر را دریافت نمایید.

 

تاثیر خاصیت آب و هوای کیش بر لباس پوشیدن

اگر این پرسش که در سفر کیش چی بپوشم ذهن شما را نیز مشغول کرده لازم است تا ابتدا شرایط آب و هوایی و جوی کیش را در تاریخ سفر خود بررسی کرده و متناسب با آن لباس های خود را انتخاب نمایید. در این خصوص توجه داشته باشید که مبادا هنگام برداشتن لباس هر آنچه که دستتان آمد را داخل چمدان خود قرار دهید؛ چرا که قطعا بسیاری از لباس ها غیر ضروری بوده و تنها گرفتار جا به جا کردن چمدان های سنگین پر از لباس هایی نامناسب خواهید شد. از این رو برای انتخاب لباس باید توجه داشته باشید که در آب و هوای گرم بهار و تابستان تنها لباس های نخی با رنگ روشن و در فصل پاییز و زمستان نیز لباس های نسبتا گرم به کار شما خواهد آمد.

 

لباس مناسب سفر کیش در فصل بهار

به جرئت می ‌توان گفت که فصل بهار یکی از بهترین زمان هایی است که گردشگران برای سپری کردن تعطیلات نوروزی سفر به جزیره کیش را انتخاب می کنند. اگر در فصل بهار قصد سفر با تور کیش به این جزیره زیبا و چشم نواز در خلیج فارس را داشتید لازم است بدانید که در این فصل به لطف بادهای بهاری، آب و هوای این منطقه بسیار دل انگیز و معتدل خواهد بود. به طوری که دمای هوا حدود ۲۰ درجه سانتی گراد بوده و گرما و رطوبت چندان آزار دهنده نیست.

توجه داشته باشید در سفر به جزیره کیش در فصل بهار بهترین لباس ها، لباس های نخی و نازک با رنگ روشن خواهند بود. همچنین برای علاقه مندان به شنا توصیه می ‌شود تا وسایل ضروری شنا را همراه خود برده و از لذت شنا در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس بهره مند شوند.

 

لباس مناسب سفر کیش در فصل تابستان

از آنجایی که جزیره کیش در فصل تابستان گرم و شرجی است، بنابراین کمتر مسافرانی را خواهید یافت که تمایل سفر به جزیره کیش در فصل تابستان و دمای هوای بالای ۳۰ درجه را داشته باشند اما با این وجود اگر سفری ضروری به جزیره کیش برایتان پیش آمد لازم است بدانید که هرگز از لباس های تنگ و چسبان مانند شلوار جین و از جنس پلاستیک استفاده نکنید؛ چرا که پوشیدن آن ها در هوای به شدت گرم و شرجی این منطقه به منزله خودکشی خواهد بود.

شلوارک های کوتاه برای آقایان، دامن های نخی، پیراهن و مانتو های نخی و خنک از جمله لباس هایی هستند که می توان هنگام سفر به کیش در فصل تابستان از آن ها استفاده کرد. همچنین عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و کلاه های نقاب دار جزء وسایل ضروری هنگام گشت و گذار در جزیره کیش برای جلوگیری از آفتاب سوختگی هستند. البته ناگفته نماند که استفاده از تیشرت های آستین کوتاه در فصل تابستان هرگز به آقایان توصیه نمی شود، بدین خاطر که با تابش مستقیم نور خورشید در جزیره کیش احتمال سوختگی های پوستی به شدت بالا خواهد بود.

 

لباس1


پوشش مناسب در فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش

با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان دمای هوا در جزیره کیش به مرور زمان کاهش یافته و شرایط آب و هوایی بسیار دلچسب تر خواهد شد. از این رو برای افرادی که از گرمای هوا فراری بوده و برای گذراندن تعطیلات خود نیز به دنبال مکانی پر از جاذبه های تفریحی و گردشگری و در عین حال خوش آب و هوا می گردند، بهترین مقصد سفر به جزیره کیش آن هم در فصل پاییز و زمستان است.

با این وجود اگر در فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش قدم بزنید باز هم افرادی را خواهید دید که با لباس های گشاد و شلوارک های نخی در حال تردد هستند. تنها نکته ای که در مورد انتخاب لباس برای سفر به این جزیره دیدنی در نیمه دوم سال وجود دارد این است که باید در نظر داشته باشید به همراه داشتن ژاکت های نازک و سبک برای استفاده در شب برای برخی افراد نیاز است و به هیچ عنوان در این فصل از سال نیز شما احتیاجی به کاپشن و لباس های پشمی گرم پیدا نخواهید کرد.

سخن پایانی

برای انتخاب چمدانی سبک و کاربردی در سفر با تور کیش لازم است پس از بررسی شرایط آب و هوایی دفترچه‌ ای تهیه کرده و با این پرسش که در کیش چی بپوشم شروع به تهیه لیست لباس های مناسب برای فصل بهار، تابستان یا پاییز و زمستان نمایید. از آنجایی که شرایط جوی و آب و هوای کیش معمولا گرم و شرجی است، بنابراین در هر فصلی که به این جزیره دوست داشتنی سفر نمایید باید لباس های نخی، خنک، گشاد و رنگارنگ و وسایل شنا به همراه داشته باشید تا سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید. علاوه بر این استفاده از کلاه، کرم ضد آفتاب، آبرسان و عینک جزء واجبات سفر به کیش است تا بتوانید از سوختن پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه