English

طبیعت گردی با قطار!

طبیعت­ گردی یکی از لذت­ بخش ­ترین و حتی مفرح­ ترین فعالیت­های رفاهی بشر محسوب می­شود

طبیعت گردی با قطار!

 

طبیعت

به گزارش خبرگزاری موج ، طبیعت­ گردی یکی از لذت­ بخش ­ترین و حتی مفرح­ ترین فعالیت­های رفاهی بشر محسوب می­شود. طبیعت­ گردی را می­توانیم به دو دسته اصلی اکوتوریسم و ژئوتوریسم طبقه­ بندی کنیم. اکوتوریسم نوعی از گردشگری است که بر روی جاذبه ­های زنده طبیعی تمرکز دارد؛ جاذبه ­هایی مانند جنگل­ها، گیاهان، گونه­های جانوری خاص و ... .

در نقطه مقابل، ژئوتوریسم را داریم که بر روی جاذبه­ های گردشگری بی­جان تمرکز می­کند. آب­فشان­ها، آبشارها، چشمه ­های آب­گرم، مناطق آتشفشانی، کوهستان­ها و ... همگی از جاذبه­ های گردشگری مورد توجه در عرصه ژئوتوریسم هستند. مهم نیست که شما طرفدار کدام زمینه از طبیعت­ گردی باشید؛ سفر با قطار همواره می­تواند در طبیعت­ گردی به شما کمک کند.

شرکت­های خدمات ریلی فراوانی هستند که خدمات باکیفیتی برای شما ارائه­ می­کنند. یکی از معروف­ ترین این شرکت­ها، شرکت خدمات ریلی رجا است. شما می­توانید همین الان با مراجعه به وب­سایت رجا، از قیمت بلیط­ها و ویژگی­های قطار­های این ­شرکت اطلاع پیدا کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله، نکات مثبت طبیعت­گردی با قطار را بررسی کنیم.

مسافرت با قطار یکی از سریع­ترین روش­هاست!

معمولا طبیعت­ گردان تمایل دارند از سریع­ترین روش­های ممکن سفر­ کنند. آن­ها می­خواهند که بیشتر زمان سفر خود را در مقصد نهایی خود بگذرانند و از جاذبه­ ها و دیدنی­های آن لذت ببرند. برای چنین افرادی، سرعت روش حمل­ و­نقل بسیار اهمیت دارد. آن­ها نمی­خواهند زمان زیادی را در جاده­ ها به هدر بدهند.

یکی از بهترین پیشنهادها برای چنین افرادی­، سفر با قطار است. با وجود اینکه سفر با قطار شاید سریع­ ترین راه سفر نباشد، اما باز هم از سرعت بسیار مناسبی برخوردار است. معمولا سفر­های طولانی هم با قطار، بیش از هفت یا هشت ساعت طول نمی­کشند. هرچند، درصورتی که شما بیشتر از این عجله دارید، روش­های سریع ­تری مثل سفر هوایی هم وجود دارند. به صورت کلی، با توجه به قیمت نهایی، سفر با قطار علاوه بر سرعت مناسب، مقرون به­صرفه است.

این نکته­ای است که برای بسیاری از سفرهای هوایی صدق نمی­کند و از نظر هزینه تمام­ شده بلیط هواپیما، قطار مزیت بیشتری نسبت به روش­های دیگر دارد. این مسئله زمانی به چشم­ می­آید که شرکت ارائه­ دهنده خدمات شما، خدمات مناسب را با قیمتی منطقی ارائه­ کند. چنین ویژگی­­ای، در تعرفه­ های برخی شرکت­های معتبر نظیر شرکت حمل­ و­نقل­ ریلی رجا دیده می­شود.

طبیعت 1

در مسیر هم طبیعت­گردی کنید!

یکی دیگر از معایب سفر با هواپیما، این است که شما عملا فرصت لذت بردن از مناظر مسیر را از دست میدهید . در روش سفر با قطار، شما می­توانید در طول حرکت خود هم از مناظر اطراف لذت ببرید و به نوعی طبیعت­گردی کنید! اگر سفر شما با قطار چندمرحله­ای باشد، در بین مراحل مختلف سفر، فرصت این را دارید که به اطراف سر زده و از طبیعت مسیر حرکت خود به طرز مفیدتر و بهتری لذت ببرید.

ثبت لحظات سفر، فیلم­برداری از مناظر اطراف و ... همگی از امکاناتی هستند که مسافرت با قطار به شما عرضه می­کند! با اینکه مسافرت با قطار تنها راهی نیست که این مزایا را دارد، می­توانیم بگویم بهترین راه است! شما با روش­های دیگر مانند سفر با خودروی سواری، هیچهایک و ... نیز می­توانید از محیط اطراف مسیر سفر خود لذت ببرید؛ اما این روش­ها معایب بسیار زیادی دارند. برای مثال، قطار جزو امن­ترین راه­های مسافرت زمینی است، درحالی که روش هیچهایک یا اتوبوس، در مسیرهای طولانی خطرات زیادی برای شما به همراه دارند.

 

این مطلب را هم بخوانید: کو های مریخی چابهار

با تورهای طبیعت­گردی مسافرت کنید!

بسیاری از تورهای طبیعت­گردی در طول مسیر سفر، برنامه­های گوناگونی برای مسافرین خود دارند. این تورها به دلیل وجود نیاز به همکاری بین افراد و فعالیت­های گروهی، از روش­های حمل­و­نقلی­ای مانند قطار و اتوبوس استفاده می­کنند. با جست­و­جو در بستر اینترنت یا مراجعه به نمایندگی­های برگزارکننده تورهای طبیعت­گردی، می­توانید اطلاعات بیشتری درمورد تورهای قطار این شرکت­ها کسب کنید. با ثبت­­نام خود در تور طبیعت­گردی با قطار، می­توانید سفری آرام و لذت­بخش را تجربه کنید.

در مقایسه با دیگر تورها (مانند تورهای طبیعت­گردی با اتوبوس)، تورهای قطار برای شما راحتی و امکانات بیشتری فراهم ­می­کنند. به ویژه اگر شرکت ارائه­دهنده خدمات شما شرکتی معتبر و متخصص در این امور باشد، سفر با قطار برای شما به تجربه­ای فراموش­نشدنی تبدیل خواهد شد. در چنین سفری می­توانید با افراد دیگر بیشتر آشنا شوید. چند­نفری با هم یک کوپه را رزرو کنید و فضایی کاملا دوستانه و صمیمی را در طول سفر تجربه کنید. چه بسا که چنین تجربه­ای، نه تنها اطلاعات علمی و طبیعت­گردی شما، بلکه علاقه و اشتیاق شما به طبیعت­گردی را هم به شدت افزایش داد و شما را بیش از پیش مشتاق این کار کرد!

طبیعت 3

آرامش و رفاه در طول سفر

کمتر روشی برای جا­به­ جایی و حمل­ و­نقل وجود دارد که از نظر امکانات رفاهی و تفریحی به اندازه مسافرت با قطار مناسب باشد. مخصوصا اگر شما از قطارهای باکیفیتی مانند قطارهای چهار یا پنج ­ستاره رجا استفاده کنید، می­توانید بدون هیچ دغدغه ­ای نسبت به راحتی و آسایش خود در طول مسیر، سفر کنید.

این قطارها امکانات منحصربه ­فردی مانند خدمات خواب آسان (چشم­بند، هدفون، موسیقی­های ملایم و ...)، خدمات تفریحی و سرگرمی (مثل برنامه­های مانتیور قطار و ...) و خدمات ویژه دیگر برای شما ارائه ­می­دهند. سفر طبیعت­گردی شما علاوه بر بار علمی و تفریحی، می­تواند بار رفاهی بسیار مناسبی نیز به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه