English

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی:

طرح قطار تبریز-بستان‌آباد-میانه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی گفت: طرح قطار تبریز _ بستان‌آباد _ میانه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح قطار تبریز-بستان‌آباد-میانه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ابوالقاسم سلطانی اظهار داشت: طرح قطار تبریز _ بستان‌آباد _ میانه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از عملیات روسازی و تکمیل ایستگاه این طرح باقی مانده است. افزود: عملیات اجرایی این طرح به علت تخصیص نیافتن اعتبار و بدهی به پیمانکاران تقریبا در حالت نیمه تعطیل بود و به محض تخصیص اعتبارات لازم، تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.

سلطانی یادآوری کرد: تاکنون برای خط ریلی از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که مبلغ امروزی این هزینه کرد بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ادامه داد: علاوه بر بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران برای تکمیل آن نیز به بودجه کافی نیاز است تا در زمان وعده داده شده به اتمام برسد.

سلطانی با بیان اینکه اخیرا با مساعدت مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، بخشی از بدهی به پیمانکاران پرداخت شد تا طرح به فعالیت خود ادامه دهد گفت: اگر بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود، عملیات اجرایی آن سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

گفتنی است راه‌آهن میانه _ بستان‌آباد _ تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهر‌های ترکمن‌چای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می‌رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن تبریز متصل می شود.

میان‌بری که در راه‌آهن تبریز _-میانه ایجاد شده است، نزدیک به ۱۳۰ کیلومتر از مسیر تبریز _تهران کمتر کرده و زمان سفر از تبریز به تهران را نیز حدود ۴ تا ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

با بهره‌برداری از راه‌آهن میانه _ بستان‌آباد _ تبریز، ترانزیت ریلی ایران برای نخستین بار به اروپا متصل می‌شود و اتصال آن به راه‌آهن نخجوان، ایروان، تفلیس از طریق جلفا و دیگر مرز‌های آبی و خاکی به افزایش مبادلات بین‌المللی و صادرات کالا به جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ترکیه می‌انجامد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه