English

مصطفی نصیری ورگ:

افزایش ۱۰۵ درصدی جا به جایی مسافران نوروزی با قطار به مشهد

مدیرکل راه آهن خراسان بیان کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ تا پیش کرونا افزون بر ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شده بودند.

افزایش ۱۰۵ درصدی جا به جایی مسافران نوروزی با قطار به مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان در خبری اعلام کرد: جا به جایی مسافر از طریق ناوگان قطارهای مسافربری در مسیر مشهد طی نوروز ۱۴۰۱ در مقایسه با پارسال ۱۰۵ درصد افزایش یافت.

نصیری ورگ در ادامه این خبر اضافه کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان چهارم فروردین ماه جاری ۳۸۰ هزار مسافر از طریق شبکه ریلی به مشهد وارد شده و یا به شهرهای خود بازگشته اند که این رقم در مدت مشابه در نوروز پارسال ۱۸۵ هزار نفر بوده است. 

مدیرکل راه آهن خراسان همچنین اظهار کرد: از ابتدای نوروز روزانه به طور متوسط ۷۹ رام قطار مسافربری برنامه ای به صورت رفت و برگشت از مشهد به ۲۷ شهر و مرکز استان تردد داشته اند که البته در برخی روزها این عدد کمتر یا بیشتر شده است.

وی افزود: ۳۱۱ مرکز مجاز فروش بلیت قطار در  استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دایر است که سهم کلانشهر مشهد از این تعداد عاملیت مجاز فروش بلیت قطار ۲۴۳ مرکز است.

شایان ذکر است بر اساس آمارهای سال ۱۳۹۸ تا پیش از اعمال محدودیتهای کرونایی افزون بر ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شده بودند و شبکه ریلی خراسان به ۲۳ ایستگاه راه‌آهن مجهز است.

لازم بذکر است: پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند و براساس اعلام قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد در ایام نوروز پیش رو بیش از ۵۳ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی روزانه وارد مشهد می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه