English

جدیدترین روش های پیکرتراشی در ایران

پیکرتراشی یکی از رایج‌ترین کلماتی است که این روزها بیشتر آن را می‌شنویم. وقتی به مقوله پیکرتراشی می‌پردازیم با روش‌های متنوع و پیچیده‌‌ای برخورد می‌کنیم، که گاه سوالات بیشتری را در ذهن ما ایجاد می‌کنند.

جدیدترین روش های پیکرتراشی در ایران

به گزارش خبرگزاری موج، پیکرتراشی یکی از رایج‌ترین کلماتی است که این روزها بیشتر آن را می‌شنویم. وقتی به مقوله پیکرتراشی می‌پردازیم با روش‌های متنوع و پیچیده‌‌ای برخورد می‌کنیم، که گاه سوالات بیشتری را در ذهن ما ایجاد می‌کنند. پیکرتراشی روش خوبی برای از بین بردن چربی‌های موضعی در قسمت‌های مختلف بدن مانند شکم، صورت، ران، باسن و غیره است.

در دهه گذشته ما شاهد پیشرفت‌های تکنولوژیکی در زمینه تکنیک‌های پیکر تراشی بوده ایم. با معرفی تجهیزات جدید، جراحان پلاستیک و متخصصان زیبایی می‌توانند نتایج بهتری را با زمان استراحت کمتر و بهبودی راحت‌تر پس از جراحی ارائه دهند.

پیکرتراشی با روش‌های متفاوت دنیای متفاوتی دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید، پیکر تراشی انجام دهید، باید از روش‌های مختلف کانتورینگ بدن اطلاعات کافی داشته باشید تا بهترین روش را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

پیکرتراشی چیست؟

هر بدنی فرم خاص و منحصر به فرد خود را دارد، از این رو فرم صحیح و زیبا در ساختار بدن زن و مرد با یکدیگرکاملاً متفاوت است. برخی از افراد ساختار بدن آنها کاملاً متعادل و متناسب است و هیچ نقصی ندارند، اما برخی دیگر از افراد جامعه با وضعیت تناسب و زیبایی بدن خود یکسری ایرادات دارند . یعنی این افراد در برخی از قسمت‌های بدن خود چربی‌های غیرعادی دارند، که در کنار آن گودی‌های نامناسب به وجود می آید.

برای متعادل ساختن و شکل فرم دهی صحیح می‌توان از روش پیکرتراشی استفاده کرد، این روش بر روی شکم، ران، بازو عمل کرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته است

پیکرتراشی بدن یک روش پزشکی است که شامل تغییر شکل قسمتی از بدن می‌شود و شامل مراحل زیر است:

  1. پوست اضافی برداشته می‌شود.

  2. چربی اضافی از بین می‌رود.

پیکر تراشی معمولاٌ برای کاهش وزن انجام نمی‌شود بلکه برای ایجاد فرم دهی شکل صحیح بدن استفاده می‌شود.

تفاوت‌های پیکر تراشی و جراحی لاغری:

انتخاب بین دو روش است، روش جراحی پیکرتراشی و عمل جراحی لاغری با توجه به هدف و انتظار مراجعه کننده مشخص می‌شود.

جراحی لاغری برای افرادی است که ترجیح می‌دهند، وزن بیشتری را کاهش دهند.

افرادی که به دنبال حذف پوست افتاده خود هستند و تصمیم به شکل دهی فرم صحیح بدن خود گرفتند چربی کمتری از دست می دهند، کاندیدای مناسب ‎تری برای انجام پیکر تراشی هستند. بنابراین به طور قطعی نمی‌توان گفت کدام جراحی مناسب‌تر است. این موضوع بسیار نسبی است و در هر فردی با توجه به اهداف او مشخص می‌شود.

چه زمانی باید پیکر تراشی را انتخاب کنید؟

بسیاری از پزشکان روش پیکر تراشی را برای افرادی که انتظار کاهش وزن دارند، توصیه نمی‌کنند. افرادی که دارای اضافه وزن هستند لازم است مقدار زیادی چربی را از بدن خود خارج کنند و به از دست دادن وزن بیشتری فکر کنند. روش پیکر تراشی و جراحی لاغری منجر به کاهش وزن در افراد مبتلا به اضافه وزن می‌شود. اما تفاوت بزرگ بین این دو روش، میزان چربی‎‌های خارج شده از آن است.

انواع روش‌های پیکرتراشی

روش‌های پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن یکی از راه هایی است که برای زیبایی و تناسب اندام استفاده می‌شود، قاعدتاً هر یک از این روش‌ها مزایا و معایبی خود را دارند

روش‌های پیکرتراشی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مناسب‌ترین روش ها را از بین آنها انتخاب کنید و از نتیجه فوق العاده آن لذت ببرید. بهتر است قبل از انجام این روش‌ها اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید و با این روش‌ها به طور کامل و اساسی آشنا شوید.

در ادامه به انواع روش های جراحی لاغری و پیکرتراشی پرداخته ایم با ما همراه باشید.

 

لیپوماتیک

لیپوماتیک یک عمل زیبایی برای حذف چربی از بدن است. در طی این عمل نیازی به برش بر روی شکم یا ناحیه مورد نظر نیست.تنها به کمک ایجاد سوراخ، بایک کارپول وارد ناحیه مورد نظر شده و چربی اضافی را از بین می‌برد. مقدار زیادی چربی بدن را در یک جلسه با حداقل عوارض و بدون درد و خونریزی از بین می‌برد. به این ترتیب فرد دچار شلی پوست نمی‌شود.

در این روش چربی‌ها به طور کامل از بین می‌روند و با حرکات ارتعاشی آزاد می‌شوند، در نتیجه سایز و فرم دهی بدن تغییر می‌کند.

سه تا هفت روز زمان می‌برد تا فرد بهبود کامل یابد. اگر شما واجد شرایط برای این روش هستید، لیپوماتیک بهترین روش برای کانتورینگ بدن خواهد بود. برای لیپوماتیک سوراخی به قطر ۳ تا ۵ میلی متر در اندام ایجاد می‌شود و سپس دستگاه از طریق شکاف به داخل بافت چربی بدن نفوذ می‌کند و با استفاده از امواج فرابنفش بافت چربی را از بین می‌رود.

محلول بی‌حس کننده خونریزی در بدن را متوقف می‌کند و در نهایت محلول چربی و مواد بی‌حس کننده از طریق کانولا از بدن خارج می‌شود. مزیت این دستگاه یک سیستم ایمنی فعال است که در صورت تماس با بافت‌های غیرچرب خاموش می‌شود، در این روش خطر آسیب اندام و سوختگی پوست بسیار کم است.

لیپوست

لاغری به روش لیپوست با استفاده از دستگاهی به همین نام انجام می‌شود. لاغری با لیپوست به عنوان جدیدترین و شگفت انگیزترین روش برای فرم دهی بدن در سال ۲۰۱۹ شناخته شد. لیپوست مانند لیپوماتیک یکی از روش‌های تهاجمی برای حذف و از بین بردن چربی به خصوص در فرآیند برداشتن چربی از شکم است.

در این روش چربی به طور یکنواخت از بدن خارج می‌شود. بنابراین در حین عمل، هیچ گلوله چربی وجود ندارد. با این روش مانند لیپوماتیک، بافت چربی سالم برداشته می‌شود و می‌توان از آن برای تزریق در نقاط مختلف بدن استفاده کرد.

درد و کبودی و عوارض عمومی این روش در مقایسه با لیپوماتیک کمتر است، این روش روز به روز طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کند. در دستگاه لیپوست از تکنیک ارتعاش استفاده شده و با حرکت میکروسکوپی لوله به جلو و عقب، کشیده شده و در نهایت چربی از ناحیه مورد نظر خارج می‌شود.

لیپوساکشن

با لیپوساکشن چربی اضافی بدن کاهش می‌یابد. هدف از این روش حذف چربی اضافی از بدن است. یک برش کوچک ایجاد می‌شود و یک لوله مکش از دستگاه خلاء وارد بدن می‌شود (اگر ناحیه بزرگ باشد بیش از یک برش لازم است).

توجه داشته باشید که لوله مکش به جلو و عقب حرکت داده می‌شود تا چربی شل شود و جدا شود. این روش فقط برای کاهش چربی استفاده می‌شود و در حال حاضر برای برداشتن و ترمیم پوست در ناحیه آسیب دیده استفاده نمی‌شود. چربی خارج شده از این طریق به دلیل کیفیت پایین برای تزریق در نقاط مختلف بدن مناسب نیست. در پایان عمل، مایع و خون اضافی تخلیه شده و ناحیه مورد نظر بخیه شده و بانداژ می‌شود. معمولاً ۱ تا ۳ ساعت زمان می‌برد این فرایند.

روش های لیپولیز

  1. کرایولیپولیز: در این روش از دماهای بسیار سرد برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌کنند.

  2. . لیپولیز لیزر: با استفاده از لیزر سلول‌های چربی در این روش از بین می‌روند، ابتدا ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بی‌حس می‌شود، سپس پزشک شکاف کوچکی برای هدایت پرتو لیزر زیر پوست و حرارت چربی در منطقه مورد نظر ایجاد می‌کند. چربی محلول را می‌توان با یک دستگاه مکش خارج کرد یا اجازه داد خودش خارج شود.

  3. لیپولیز رادیوفرکانس: در این روش با استفاده از امواج سونوگرافی و گرما سلول‌های چربی از بین می‌روند.

  4. لیپولیز رادیوفرکانس: در این روش با استفاده از امواج سونوگرافی و گرما سلول‌های چربی از بین می‌روند.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا عمل ابدو برای لاغری و زیبایی شکم استفاده می‌شود. جراحی ابدومینوپلاستی باید تحت بیهوشی کامل انجام شود، دو برش در دو ناحیه از بدن ایجاد می‌شود، یک برش در منطقه لگن نزدیک به منطقه تناسلی و برش دیگر در اطراف ناف.

سپس پوست این ناحیه از عضلات جدا می‌شود. بعد از آن، پزشک، عضلات ناحیه شکم را به سمت هم می‌کشد، سپس پوست روی عضلات قرار می‌گیرد و بخش‌های اضافی آن برداشته می‌شود. (برش در مجاورت ناف مانع از حرکت ناف در شکم می‌شود).

جراحی ابدومینوپلاستی چربی و پوست اضافی را از، پایین پهلو‌ها ناحیه میانی تحتانی شکم و در کمر برداشته تا بدنی خوش حالت‌تر و باریک‌تر ایجاد کند.

بهترین روش پیکرتراشی کدام است؟

اکنون که تمامی روش‌های جراحی پیکر تراشی را مرور کردید، زمان آن رسیده که بهترین روش را برای پیکر تراشی انتخاب کنید.

با توجه به موارد مشخص شده می‌توان روش‌های لیپوماتیک و لیپوست را مناسب‌ترین روش برای پیکر تراشی دانست. زیرا نسبت به روش‌های دیگر عوارض کمتری دارد. علاوه بر این، هر دو روش برای کسانی مناسب است که می‌خواهند برخی از قسمت‌های بدن خود را فرم دهند. زیرا چربی استخراج شده در صورت تزریق به سایر قسمت‌های بدن قابل استفاده است.

با این حال، بهتر است برای انتخاب بهترین روش پیکرتراشی با یک متخصص مشورت کنید. زیرا بسته به میزان چربی و شرایط بدنی، شاید هیچ یک از این روش‌ها مناسب شما نباشد.

به راحتی می توانید با کارشناسان و جراحان مربوطه ای که انواع روش‌های پیکرتراشی را می‌دانند مشورت کنید و از طریق آزمایش‌ها و مشاوره‌های مربوطه بهترین روش‌ها را برای خود انتخاب کنید.

کلینیک دکتر سعید شیرنگی در همین راستا با استفاده از کادر مجرب، پزشکان متخصص و تکنیک‌های روز دنیا نتیجهمطلوبی در زمینه پیکر تراشی به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه