English

هفده شرط مهاجرت آسان و مناسب

بسیاری از مردم جهان به مهاجرت فکر می‌کنند. آنهایی که توان مالی دارند می‌توانند از روش‌های سرمایه‌گذاری و تمکن مالی که روش‌های رایج و معمولی برای مهاجرت به اروپا و آمریکا هستند، استفاده کنند.

هفده شرط مهاجرت آسان و مناسب

به گزارش خبرگزاری موج، بسیاری از مردم جهان به مهاجرت فکر می‌کنند. آنهایی که توان مالی دارند می‌توانند از روش‌های سرمایه‌گذاری و تمکن مالی که روش‌های رایج و معمولی برای مهاجرت به اروپا و آمریکا هستند، استفاده کنند. آن دسته از افرادی که توانایی مالی کافی ندارند می‌توانند روش‌های کاری و تحصیلی را برای مهاجرت انتخاب کنند. اما شرایط مهاجرت چیست؟. افراد از چه روش‌هایی می‌توانند برای این مهم اقدام کنند؟. اگر می خواهید به پاسخ این سوالات برسید، ادامه این مقاله که هفده شرط مهاجرت آسان و مناسب را برای شما معرفی کرده است، مطالعه کنید همین طور میتوانید از موسسه مهاجرتی هرمس اپلای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا بگیرید.

  1. مهاجرت از طریق تحصیل

اولین شرط مهاجرت ارزان و راحت تحصیل است. در واقع می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی پلی برای اخذ اقامت دائمی کشور مقصد نیز هست. زیرا افراد در حین تحصیل با فرهنگ و آداب و رسوم کشور مقصد آشنا می‌شوند و مدرکی که دریافت می‌کنند، در آن کشور اعتبار بیشتری خواهد داشت. بنابراین فارغ‌التحصیلان، بلافاصله می‌توانند وارد بازار کار شوند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

  1. مهاجرت از طریق کاریابی

یکی دیگر از شرایط مهاجرت آسان و مناسب مهاجرت کاری و کاریابی است. در حقیقت مهاجرت از طریق کار یکی دیگر از کم‌هزینه‌ترین راه‌های مهاجرت به شمار می‌رود که طرفداران بسیار زیادی دارد. کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته برای افزایش سودآوری و هر چه بهتر کردن وضعیت اقتصادی، اقدام به جذب نیروی کاری جوان و متخصص می‌کنند. یکی از مزایای مهاجرت کاری این است که افراد نیازی به سرمایه و تمکن مالی زیاد ندارند و حتی برخی کشورها تمکن مالی را شرط صدور ویزا قرار نمی‌دهند. از دیگر مزایای مهاجرت کاری، دریافت اقامت دائم در صورت تبعیت از قوانین و دستورات کشور مقصد است.

  1. مهاجرت از طریق تولد فرزند

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت آسان و مناسب از طریق تولد فرزند است. کشورهایی همچون کانادا از قانون اصل خاک تبعیت می‌کنند. به این معنی که فرزند متولدشده در خاک کانادا، تبعه آن کشور محسوب می‌شود. بسیاری از زوج‌های جوان برای دریافت تابعیت سریع به تولد فرزند در کشورهایی که از قانون اصل خاک تبعیت می‌کنند، اقدام می‌نمایند

  1. مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج یکی دیگر از روش‌های مهاجرت آسان و مناسب به بسیاری از کشورها است. در صورتی که فردی با یک مقیم یا تبعه کشور مقصد ازدواج کند و بتواند به دولت مزبور اصالت ازدواج خود را ثابت نماید، اقامت موقت و پس از آن اقامت دائم کشور مقصد را نیز دریافت می‌کند. متقاضیان نیاید حتی فکر ازدواج صوری را در سر بپرورانند. چرا که اگر به دولت این امر ثابت شود، تبعاتی همچون اخراج، جریمه و حتی زندان را در پی خواهد داشت.

  1. مهاجرت از طریق ویزای همراه

مهاجرت به عنوان همراه نیز یکی از روش‌های مهاجرت آسان و مناسب است. برخی کشورها برای خویشاوندان درجه یک متقاضیانی که ویزای کاری یا سرمایه‌گذاری داشته باشند، ویزای همراه صادر می‌کنند. این خویشاوندان درجه یک شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر یا مادر هستند. بنابراین این افراد می‌توانند با داشتن ویزای همراه در کنار متقاضی اصلی و دارنده ویزا، به کشور مقصد مهاجرت کنند. سپس آنها از تمامی مزایا از جمله تحصیل، کار و خدمات دیگر اجتماعی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

  1. مهاجرت از طریق ویزای اسپانسرشیپ

اخذ ویزای اسپانسرشیپ، یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به شمار می‌رود که طرفداران خاص خود را دارد. البته تنها برخی از کشورها چنین ویزایی را برای متقاضیان صادر می‌کنند که یکی از این کشورها، کانادا است. مطابق قوانین حاکم بر کانادا در صورتی که فردی تابعیت این کشور یا حتی اقامت دائم داشته باشد، می‌تواند شرایط مهاجرت را برای برخی از خویشاوندان واجد شرایط خود فراهم کند.

  1. مهاجرت از طریق ویزای نخبگی

دانشمندان، نخبه‌ها، ورزشکاران، هنرمندان و مدال‌آوران جهانی نیز می‌توانند از طریق ویزایی به نام ویزای نخبگان به کشورهای دیگری مهاجرت کنند. این یک روش مهاجرت آسان و مناسب برای این دسته از افراد شمار می‌رود.

  1. مهاجرت از طریق اعزام دانشجو

اعزام دانشجو یکی از روش‌های مهاجرت برای متقاضیانی است که در کشور محل زندگی خود، در حال تحصیل رشته به‌خصوصی هستند، اما قصد دارند برای ادامه تحصیل به ارزانترین کشور برای تحصیل دیگری بروند. آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، کانادا، نیوزلند، صربستان، گرجستان، چین، آمریکا، لهستان، روسیه، اوکراین، سوئد، هلند، رومانی، جمهوری چک، اتریش و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که امکان اعزام دانشجو به آنها فراهم است.

  1. مهاجرت از طریق ویزای شینگن

ویزای شینگن ویزایی است که به دارندگان خود اجازه می‌دهد در کشورهای عضو حوزه شینگن، رفت‌وآمد کنند و به اهداف گردشگری و تجاری بپردازند. با استفاده از ویزای شینگن، افراد می‌توانند با هر ورود، به مدت 90 روز در بین کشورها بدون هیچ محدودیتی تردد کنند.

مهاجرت از طریق دوره‌های زبان

در برخی کشورها مثل فرانسه، مجارستان، آمریکا و کانادا دوره‌های زبان برای متقاضیان برگزار می‌شود. مدت زمان این دوره‌ها بین شش ماه تا دو سال متغیر است. افرادی که از این طریق مهاجرت می‌کنند، می‌توانند بدون بازگشت به کشور خود ویزای دوره‌های زبان را به ویزای دیگری مثل ویزای تحصیلی تغییر دهند.

  1. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

در میان این 17 شرط مهاجرت آسان و مناسب، روش سرمایه‌گذاری را نباید فراموش کرد. افرادی که دارای توان مالی هستند، می‌توانند به راحتی با سرمایه‌گذاری در کشور مقصد، به اهداف و آرزوهای خود برسند. البته شاید نکته منفی سرمایه‌گذاری، همین توان مالی باشد

 

 

 

مهاجرت از طریق تمکن مالی

داشتن تمکن مالی کافی و درآمد مداوم و ماهانه می‌تواند منجر به اخذ نوعی ویزا به نام ویزای خود حمایتی یا تمکن مالی شود. از آنجایی که اغلب، بازنشستگان اقدام به چنین مهاجرتی می‌کنند، به این نوع ویزا ویزای بازنشستگی هم گفته می‌شود.

 

  1. مهاجرت از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در واقع یکی از زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری برشمرده می‌شود، بنابراین یکی از روش‌های مهاجرت آسان و مناسب است. البته در حال حاضر این روش در کشورهای مختلف نظیر لهستان، اسلواکی، مجارستان، آلمان، اتریش، کانادا، انگلستان، آمریکا، استرالیا و غیره قابل انجام می‌باشد

مهاجرت از طریق خرید ملک

روش‌هایی که از طریق آنها می‌توان یک مهاجرت آسان و مناسب را تجربه کرد، بسیار زیاد هستند. اما خرید ملک، سهام و اوراق قرضه یکی از محبوب‌ترین آنها است‌.

 

  1. مهاجرت از طریق خرید بیزینس

با خرید یک بیزینس آماده و راه‌اندازی یک کسب‌وکار از پیش طراحی‌شده، می‌توان به کشور دیگری مهاجرت کرد. برای مهاجرت از این طریق، سرمایه زیادی (حداقل 100 هزار یورو) نیاز می‌باشد. بنابراین این یکی از روش‌های مهاجرت آسان و مناسب برای افرادی است که از توانایی مالی بالایی برخوردار هستند.

  1. مهاجرت از طریق کارآفرینی

بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته برای بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد مشاغل مختلف، از کارآفرینان و صاحبان ایده استقبال می‌کنند. بنابراین با ایجاد شغل و کارآفرینی در کشورهای مختلف، افراد می‌توانند اقامت موقت و سپس اقامت دائم آنجا را از آن خود کنند.

  1. مهاجرت از طریق استارت آپ

متقاضیانی که ایده‌های خلاقانه در ذهن دارند یا به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستند، در صورتی که قصد مهاجرت داشته باشند، می‌توانند این کار را در کشور دیگری انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه