English

هفده ویژگی وکیل مهاجرت و هزینه‌هایش

از دیرباز سودای مهاجرت در ذهن بسیاری از ایرانیان شکل گرفته است. همین امر باعث می‌گردد تا نیاز مبرم به وکیل در حوزه مهاجرت نیز احساس گردد.

هفده ویژگی وکیل مهاجرت و هزینه‌هایش

به گزارش خبرگزاری موج، از دیرباز سودای مهاجرت در ذهن بسیاری از ایرانیان شکل گرفته است. همین امر باعث می‌گردد تا نیاز مبرم به وکیل در حوزه مهاجرت نیز احساس گردد. اکثر افراد درباره ضوابط و شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف خارجی، بی‌اطلاع یا کم اطلاع هستند. به همین دلیل اغلب متقاضیان ترجیح می‌دهند که برای انجام سریع پروسه مهاجرت، صفر تا صد این فرآیند را به وکیل مهاجرت متخصص در این حوزه بسپارند. اما نکته مهم در این رابطه، انتخاب وکیل مهاجرتی مناسب است. فردی که بتواند با دانش و تجربه بالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فرآیند مهاجرت را به اتمام برساند. به همین منظور، در ادامه این نوشتار قصد داریم هفده ویژگی یک وکیل مهاجرت خوب و همچنین هزینه‌های مربوط به آن را بررسی کنیم.

وکیل مهاجرت چه کسی است؟

قبل از اینکه ویژگی‌های یک وکیل امور مهاجرتی خوب را بررسی کنیم، ابتدا باید بدانیم وکیل حوزه مهاجرت به چه کسی گفته می‌شود؟ وکیل مهاجرت کسی است که تخصص کافی در رابطه با فرآیندهای مهاجرت و اخذ اقامت دارد. وی همچنین می‌تواند با سفیران خارجی تماس داشته ‌باشد و اطلاعات جامع در رابطه با قوانین و مقررات مهاجرت به دست آورد. این فرد از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورها آگاه است و سعی می‌کند بهترین راه را جهت اخذ ویزا برای متقاضیان انتخاب نماید. قوانین مهاجرت سال به سال دستخوش تغییر می‌شوند. این امر مشکلات جدی برای متقاضیان ایجاد می‌کند. بنابراین یک وکیل خوب با داشتن تجربه و دانش کافی می‌تواند پروسه مهاجرت را برای متقاضیان مهاجرت آسان‌تر کند.

وظایف

همان‌طور که گفته شد، وکیل مهاجرت به متقاضیان کمک می‌کند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به هدف نهایی خود یعنی مهاجرت برسند. بنابراین وکیل موردنظر از همان مراحل اولیه شروع و بررسی شرایط تا مراحل انتهایی یعنی رسیدن به کشور مقصد می‌بایست به متقاضیان کمک کند. از مهم‌ترین وظایف یک وکیل حوزه مهاجرت خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به شرایط متقاضیان، بهترین روش مهاجرتی را به آنها پیشنهاد دهد.

  • پرونده متقاضی را بررسی کند و هر گونه نقص در مدارک را به متقاضی اطلاع دهد.

  • باید بتواند با ارائه نکات و روش‌های مناسب، امتیاز متقاضی را در فرآیند مهاجرت افزایش دهد و شانس اخذ ویزا را برای آنها بیشتر کند.

  • پرونده متقاضیان را با کمترین ریسک ممکن به اداره مهاجرت ارسال نماید.

  • وکیل امور مهاجرتی با داشتن تجربه کافی در این راستا می‌بایست نکاتی را به متقاضی به منظور افزایش شانس قبولی در مصاحبه‌ها با آفیسر اداره مهاجرت و همچنین سفارت ارائه دهد.

  • به متقاضیان در ترجمه و معادل سازی مدارک، گرفتن مدرک زبان و از همه مهم‌تر، تقویت رزومه کمک نماید.

  • به متقاضیان در انجام اموری همچون رزرو بلیط، رزرو هتل و تمامی امور مهاجرتی پس از رسیدن به مقصد کمک کند. به طور کلی، باید آنها را در چالش‌های موجود یاری رساند.

  • به متقاضیان برای گرفتن اقامت دائم و شهروندی کمک کند.

  • به متقاضیان به جهت پیدا کردن کار و ثبت‌نام برای تحصیل در کشور مقصد، نکات لازم و ضروری را پیشنهاد دهد.

هفده ویژگی وکیل مهاجرت

اکنون که با تعریف وکیل امور مهاجرت و وظایف آن آشنا شدیم، نوبت آن می‌رسد که ویژگی‌های این نوع وکیل را نیز بررسی کنیم. یک وکیل خوب در زمینه مهاجرت باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. در ادامه به 17 مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  1. وکیل امور مهاجرتی در هر شهری که باشد، باید یک دفتر حقوقی با آدرس دقیق داشته باشد. برخی وکلای مهاجرت معتبر چندین شعبه مختلف در سراسر کشور دارند تا از طریق آنها بتوانند به افراد بیشتری در زمینه مهاجرت کمک کنند.

  2. وکیل خوب حوزه مهاجرت باید مدرک حقوقی معتبر داشته باشد. البته منظور از یک مدرک حقوقی معتبر این است که فرد مذکور آن را از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایران و جهان دریافت کرده باشد.

  3. وکیل مربوط به حوزه مهاجرت باید پروانه وکالت دادگستری داشته باشد.

  4. این فرد همچنین می‌بایست پروانه موسسه حقوقی نیز داشته باشد.

  5. وکیل امور مهاجرت باید پرونده‌های موفق زیادی در رزومه خود داشته و همچنین ارتباط بین‌المللی با کشورهای مقصد داشته باشد.

  6. وکیل مربوط به مهاجرت باید مجوز خود که مربوط به انجام امور بین‌الملل است را به متقاضیان ارائه دهد.

  7. این فرد همچنین باید کاملاً به روز باشد و با جدیدترین تغییرات قوانین مربوط به مهاجرت به کشورهای مختلف آشنایی کافی داشته باشد.

  8. وکیل امور مهاجرت می‌بایست از دریافت دستمزدهای نجومی پرهیز کند و هزینه‌های وی باید کاملا مناسب و معقول باشند.

  9. فرد مذکور برای کمک به متقاضیان در پروسه مهاجرت باید تجربیات و مهارت‌های مناسب در این حوزه را داشته باشد.

  10. وکیل مربوط به حوزه مهاجرت باید دارای نظم و دیسیپلین باشد و بتواند فرآیند مهاجرت را به خوبی و درستی مدیریت نماید.

  11. این فرد همچنین باید به زبان کشور مقصد تسلط داشته باشد و بتواند با اداره مهاجرت آنجا ارتباط برقرار کند.

  12. یک وکیل مهاجرت خوب، تنها راه‌های قانونی را به متقاضیان ارائه می‌دهد و از ارائه هرگونه روش غیر قانونی برای مهاجرت پرهیز می‌کند.

  13. وکیل حوزه مهاجرت باید با تمامی فرهنگ، آداب و رسوم کشور مقصد آشنایی کامل داشته باشد و این تجربیات را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

  14. یک وکیل خوب خود باید دارای پاسپورت کشور مقصد باشد.

  15. این فرد همچنین باید بتواند فرآیند مهاجرت را با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت شده جلو ببرد.

  16. وکیل امور مهاجرت باید کاملاً واقع‌بین باشد و از دادن وعده‌های غیر متناسب با شرایط متقاضیان پرهیز کند.

  17. در نهایت مهمترین ویژگی وکیل امور مهاجرتی این است که باید متقاضیان را در همه مراحل مهاجرت پشتیبانی کند و به همه سوالات آنها از ابتدا تا انتها پاسخ دهد.

هزینه‌های وکیل مهاجرت

بدیهی است که مهاجرت به کشورهای مختلف یک امر کاملا پرهزینه خواهد بود. بنابراین افرادی که قصد دارند برای انجام فرآیندهای مهاجرت وکیل انتخاب کنند، همیشه این دغدغه را دارند. آنها اغلب این سوال را مطرح می‌نمایند که هزینه‌های مربوط به وکیل امور مهاجرتی به چه صورت است؟ اگر میخواهید در رابطه با حداقل سرمایه برای مهاجرت بدانید پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز بخوانید چرا که به شما در روندهای مهاجرتی خودتان بسیار کمک خواهد کرد .

قبل از اینکه متقاضیان هزینه‌های وکیل امور مهاجرتی را بپردازند، باید درباره وی تحقیقات و بررسی‌های لازم را کرده باشند. آنها ابتدا باید از موفقیت‌های قابل قبول در پرونده‌های قبلی وکیل حوزه مهاجرت مورد نظر خود، اطمینان حاصل کنند. افراد در این صورت می‌توانند از تخصص و توانمندی فرد مذکور مطمئن شوند و هزینه‌ها را مطابق تعرفه حق‌الوکاله وکیل دادگستری پرداخت نمایند.

در رابطه با هزینه‌های مربوط به وکیل امور مهاجرتی و تفاوت‌های زیاد بین وکلا، کارشناسان مهاجرت و موسسات مهاجرتی وجود دارد. این هزینه تا حد زیادی به تخصص و وظایفی که متقاضیان از وکیل درخواست می‌نمایند، بستگی دارد. به طور کلی، هزینه مربوط به وکیل مهاجرت با توجه به نوع کارهایی که قرار است برای متقاضی انجام دهد بین 1500 تا 6000 دلار متغیر می‌باشد.

شاید هزینه وکیل امور مهاجرت زیاد به نظر برسد. اما داشتن وکیل قطعاً جلوی هدر رفتن زمان و هزینه‌های اضافی را می‌گیرد و درصد موفقیت مهاجرت را نیز افزایش می‌دهد. البته متقاضیان می‌توانند صرفاً برای انجام برخی از امور حقوقی یا اجرایی به وکیل مهاجرت مراجعه کنند. در نتیجه، بقیه کارها را در صورتی که تخصص کافی در آن داشته باشند، خودشان انجام دهند. به این طریق می‌توان در هزینه‌های مربوط به مهاجرت صرفه‌جویی کرد. البته متقاضیان می‌توانند از خدمات وکیل تلفنی نیز بهره بگیرند. چرا که هزینه این نوع مشاوره‌ها نسبت به مشاوره حضوری، کمتر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه