English

شرایط مستأجران نیاز به توجه بیشتر دارد

بهبود شرایط مستأجران تحت تاثیر اجرای صحیح سیاست های بخش مسکن است.

شرایط مستأجران نیاز به توجه بیشتر دارد

به گزارش خبرگزاری موج، در سال های اخیر سیاست هایی که در حوزه مسکن در پیش گر فته شده و یا اجرا شده اند، نه تنها موفقیتی نداشته اند، بلکه عموما باعث التهاب و به هم ریختگی بیشتر بازار مسکن شده اند. 

طرح اعطای وام ودیعه مسکن مستأجران ، به خودی خود، طرح مناسب و قابل قبولی است. این طرح علاوه بر اینکه می تواند تا حدی از دغدغه مستاجران بکاهد، برای مالکین خانه نیز مناسب است و در مجموع می تواند جو ملتهب بازار مسکن را در حیطه اجاره و رهن، برای قشر متوسط و ضعیف، کمی قابل تحمل کند. 

اما به طور کلی طرح های وزارت راه و شهرسازی در طول ۲ سال گذشته اثرگذاری چندانی بر بازار اجاره‌بها نداشته و به نظر می‌رسد مادامی که بازار مسکن اسیر تقاضای سرمایه‌ای بوده و با کمبود عرضه واحد مسکونی دست و پنجه نرم کند نمی‌توان به بهبود بازار مسکن استیجاری امید داشت.

بر همین اساس انتظار می‌رود، اجرای دقیق سیاست‌های مانع از سرمایه‌ای شدن بازار مسکن از جمله مالیات‌های تنظیمی و همچنین ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال تا حدی زمینه ساماندهی شرایط مستاجران را فراهم کند.

نکته قابل توجه اینکه در مسئله ساخت ۴ میلیون مسکن، بسیاری از مستاجران فاقد مسکن به سادگی می‌توانند نسبت به صاحب‌خانه شدن اقدام کرده و یک بار برای همیشه خود را از تکانه‌های اقتصادی در امان نگه‌دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه