English

تفاوت آمار وزارت راه و وزارت اقتصاد / چند نفر وام ودیعه مسکن مستأجران را دریافت کرده اند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید تا سقف اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی وام ودیعه فاصله زیادی است اما وزارت اقتصاد می‌گوید حدود 8 هزار میلیارد تومان وام ودیعه پرداخت شده یا می‌شود

تفاوت آمار وزارت راه و وزارت اقتصاد / چند نفر وام ودیعه مسکن مستأجران را دریافت کرده اند؟

به گزارش خبرگزاری موج، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشستی با مدیران عامل بانک‌ها بر لزوم تسریع پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران تأکید کرده است. این در حالی است که برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس و همچنین معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز از کندی پرداخت این تسهیلات گلایه‌هایی را به بانک مرکزی منتقل کرده و از مسئولان بانک مرکزی خواسته‌اند تا سهل گیری در پرداخت وام ودیعه را به بانک‌های عامل ابلاغ کنند.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد سخت گیری های بانک‌ها در اخذ تضامین از متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، سبب شده تا بخش عمده‌ای مستأجرانی که مشمول دریافت این تسهیلات هستند، از ادامه تشکیل پرونده انصراف دهند.

اتمام بودجه آنها، نبود منابع کافی و همچنین درخواست ارائه ۳ ضامن از سوی برخی بانک‌ها به مستأجران، در حالی که بانک مرکزی اخذ ۲ ضامن را به بانک‌ها گوشزد کرده است، عمده بهانه‌هایی است که بانک‌ها برای عدم پرداخت این تسهیلات می‌آورند.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اخیراً اعلام کرده بود: ۳۶۰ هزار نفر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام و مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند به سیستم بانکی معرفی شده‌اند، ولی کمتر از ۱۰ درصد از این افراد توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند.

با این حال آماری که وزارت اقتصاد از تعداد دریافت کنندگان وام ودیعه مسکن اعلام کرده، با آماری که وزارت راه و شهرسازی می‌گوید، تفاوت دارد.

وزارت اقتصاد می‌گوید: تا نیمه اول مهرماه سال جاری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری دولتی و خصوصی حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به ۲۶۷ هزار و ۱۶۷ نفر متقاضی پرداخت کرده‌اند.

ضمن اینکه ۴۷ هزار و ۱۲۳ پرونده به مبلغ نزدیک به ۱,۸۰۰ میلیارد تومان نیز تشکیل و به زودی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

بدین ترتیب تعداد پرونده‌های تشکیل و پرداخت شده جمعاً ۳۱۴ هزار و ۲۹۰ پرونده با مبلغ تقریبی ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که تنها ۱,۹۰۰ میلیارد تومان با سقف اعتبارات در نظر گرفته شده فاصله دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه