English

در دولت سیزدهم انجام گرفت:

اجرای طرح هادی در سطح بیش از ۳۰۰ روستا استان ایلام

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام از اجرای طرح هادی در سطح بیش از 300 روستا استان در دولت سیزدهم خبر داد.

 اجرای طرح هادی در سطح بیش از ۳۰۰ روستا استان ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، محبی مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام به اقدامات این بنیاد در حوزه عمران روستایی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تهیه و بازنگری تعداد ۱۳۸ روستا در سطح استان و اجرای طرح هادی در سطح بیش از ۳۰۰ روستا با اعتباری معادل ۳۵۳ میلیارد تومان در این دولت انجام شده است.

وی اقدامات انجام شده را شامل شنریزی ، بیس و آسفالت گرم یک میلیون متر مربع معابر روستایی ، جوی و جدول به طول ۲۷ هزار متر، دیوار حایل و کانال سنگی به طول ۳هزار متر و پیاده روسازی به طول ۳هزارو ۵۰۰ متر دانست.

محبی در ادامه به صدور بیش از ۵هزار جلد سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ایلام در سطح روستاهای استان و شهرستان های زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ۱هزارو۳۲۰ قطعه زمین روستایی طی این مدت به متقاضیان واجدالشرایط جهت احداث مسکن واگذار شده است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده از ابتدای تاسیس این بنیاد اشاره کرد و گفت: در زمنیه تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی تا پایان سال گذشته نقشه طرح هادی برای تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به تعداد ۳۷۸ روستا و ۵۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تهیه شده است .

وی به بازنگری طرح هادی ۳۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: شاخص تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که درصد برخورداری از تهیه طرح هادی در این روستاها در کشور ۹۶ درصد می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم و با تامین اعتبارات لازم آمار تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به ۱۰۰ درصد ارتقاء یافته است و ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح هادی روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در بیش از ۴۰۶ روستای استان شروع شده که تا پایان سال گذشته در این روستاها بالغ بر ۶هزار۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در مجموع اجرای طرح هادی در ۵۰ روستای استان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به شاخص اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰خانوار استان گفت: درصد برخورداری از اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور ۶۴ درصد است که با توجه ویژه دولت سیزدهم به عمران و آبادانی روستاها در استان ، شاخص برخورداری روستاهای استان از اجرای طرح هادی ۹۰ درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام در ادامه به صدور سند اماکن روستایی و شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت تا پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته تعداد ۳۵ هزارو ۱۹۷ جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده که شامل ۳۱ هزارو ۳۵۸ جلد در روستاها و ۳هزارو ۸۳۹ جلد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده است.

وی همچنین به واگذاری اراضی روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ۵هزارو ۲۵۹ قطعه زمین روستایی به متقاضیان واجدالشرایط جهت احداث مسکن تا پایان سال گذشته واگذار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه