English

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام:

۳ هزارو ۸۵۰ واحد سهمیه استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن روستایی است

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام با بیان اینکه کل سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن روستایی ۳هزارو ۸۵۰ واحد بوده اظهار داشت: تاکنون ۲هزارو ۳۳۵ واحد در سطح استان به اتمام رسیده و آماده افتتاح است.

۳ هزارو ۸۵۰ واحد سهمیه استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن روستایی است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حبیب الله محبی مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: یکی از وظایف مهم و اصلی بنیاد مسکن در روستاها تهیه و اجرای طرح هادی روستایی است.

وی در ادامه به پروژه‌های قابل افتتاح این بنیاد در دهه فجر سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هادی شامل اساس و آسفالت در ۶۹ روستا و همچنین اجرای پل ۷ متری دسترسی روستای سلطان آباد شهرستان چوار از جمله این پروژه هاست.

محبی خاطرنشان کرد: حجم پروژه های مذکور ۳۷۸ هزار متر مربع بوده که بالغ بر یک هزارو ۶۵۶ میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه کل سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن روستایی ۳هزارو ۸۵۰ واحد بوده اظهار داشت: تاکنون ۲هزارو ۳۳۵ واحد در سطح استان به اتمام رسیده و آماده افتتاح است.

حوزه عمران روستایی

محبی در ادامه به فعالیت‌های بنیاد مسکن استان ایلام در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حوزه عمران روستایی اقداماتی از قبیل تهیه و بازنگری ۱۳۸ روستا در سطح استان، اجرای طرح هادی در سطح بیش از ۳۰۰ روستا با اعتباری معادل ۳۵۰ میلیارد تومان، صدور بیش از ۵هزار جلد سند با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ایلام در سطح استان و شهرستان‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ارائه ۱۸هزارو ۹۵۰ فقره خدمات فنی به متقاضیان در سطح روستاها انجام شده است.

حوزه مسکن روستایی

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: پرداخت مبلغ ۱۰۸۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در قالب طرح نهضت ملی مسکن روستایی، متقاضیان حادثه دیده از حوادث غیر مترقبه و تکمیل واحدهای نیمه کار روستاییان به تعداد ۷هزار ۹۶۰ متقاضی، پرداخت ۴۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد روستایی، خسارت دیدگان از حوادث غیر مترقبه روستایی و شهری و متقاضیان مناطق محروم به تعداد ۱هزارو ۷۶۶ نفر از جمله این اقدامات است.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: تحویل ۵هزارو ۴۶۰ تن سیمان رایگان به تعداد ۵۴۶ خانوار کم بضاعت روستایی، تحویل ۷۷۰ تن میلگرد رایگان به تعداد ۳۸۵ خانوار کم بضاعت روستایی، ۱هزارو ۶۵۰ واحد درحال اجرای طرح نهضت ملی مشکن روستایی و بیمه رایگان ۲هزارو ۴۰۰ واحد مسکن روستایی از دیگر اقدامات انجام شده حوزه مسکن روستایی است.

حوزه مسکن شهری

 مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام در ادامه به اقدامات انجام شده توسط این بنیاد در حوزه مسکن شهری اشاره کرد و افزود: تعداد واحدهای در حال اجرای بنیاد مسکن ۳هزارو ۳۶ واحد در قالب ۱۹ پروژه در شهرستان ‌های ایلام، ایوان، دره شهر، چردال و بدره با پیشرفت فیزیکی میانگین ۳۰ تا ۸۰ درصد در هر پروژه است.

 محبی ادامه داد: همچنین در شهرستان‌های ملکشاهی، سیروان، دره شهر و ایوان تعداد ۲۴۸ واحد مسکونی در مرحله طراحی و در دست اقدام می‌باشد.

حوزه حساب ۱۰۰ حضرت امام

این مسئول در پایان به حوزه حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: کمک خیرین به حساب ۱۰۰ امام(ره) به‌ مبلغ ۱۶ میلیارد تومان ، تحویل مصالح ساختمانی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جهت تعمیر و تکمیل واحدهای مسکن محرومین، پرداخت مبلغ ۳۱ میلیارد تومان به ۳۰۷ خانوار جامعه هدف در جهت تامین مسکن، ساخت ۲۰ واحد مسکونی در سطح استان از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه