English

استاندار ایلام:

۵۰۰ نیروی مهارت‌دیده در شرکت‌های نفت‌ و گاز استان مشغول به‌کار می‌شوند

استاندار ایلام با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال و رشد تولید، ارزیابی می‌شود گفت: ۵۰۰ نیروی مهارت‌دیده در شرکت‌های نفت‌ و گاز استان مشغول به‌کار می‌شوند.

۵۰۰ نیروی مهارت‌دیده در شرکت‌های نفت‌ و گاز استان مشغول به‌کار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حسن بهرام‌نیا استانداردایلام در نشست شورای اشتغال استان ایلام گفت: قرارداد حوزه نفتی آذر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به‌منظور حفاری ۱۹ حلقه‌چاه جدید در استان منعقد شده که لازم است دوره‌های آموزشی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به منظور به‌کارگیری نیروهای بومی در استان، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ضرورت دارد نشستی مشترک با حضور مدیرکل فنی و حرفه ای و مدیران شرکت‌های فعال حوزه نفت و گاز در استان و نمایندگان نیروهای آموزش دیده، برگزار شود که در این نشست تمهیدات لازم برای استفاده از ظرفیت افراد آموزش‌دیده استان در رشته‌های مهارتی ویژه نفت و گاز در این پروژه‌ها برای به‌کارگیری افراد بومی اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: شرکت‌های فعال در حوزه نفت و گاز، در گذشته نبود افراد آموزش دیده تخصصی بومی در حوزه نفت و گاز را دلیل اصلی عدم به‌کارگیری نیروهای بومی بهانه می‌کردند اما امروز این آموزش‌ها در استان با حضور افراد علاقه‌مند برگزار شده و حدود ۴۰۰ نفر آموزش‌های لازم را کسب کرده و ۱۰۰ نفر دیگر نیز در حال آموزش هستند و دیگر بهانه‌ای برای به‌کارگیری این افراد در این حوزه وجود ندارد.

 بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: مصوب شده است که ۲ هنرستان در جوار مناطق فعال حوزه نفت و گاز استان در شهرستان‌های چوار و مهران با همکاری آموزش و پرورش استان دایر شود و لازم است که فنی و حرفه‌ای هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل استان نبود مراکز و تعمیرگاه‌های خودروها و ماشین‌آلات راه‌سازی و سنگین در استان است که صاحبان این خودروها برای تعمیر خودروها و ماشین‌آلات مجبور به مراجعه به خارج از استان هستند که آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در این خصوص می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی برای افراد علاقه‌مند، از هزینه‌های فراوان برای تعمیر ماشین‌آلات سنگین جلوگیری کند.

استاندار ایلام با بیان این‌که امروز بسیاری از امور مربوط به ساختمان، صنایع دستی و هنری مربوط به صنایع چوبی است، گفت: از امکانات و ظرفیتی که فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش‌های صنایع چوبی در استان دارد باید در راستای مهارت‌آموزی و اشتغال استفاده شود و هم‌چنین دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در این زمینه وارد کار شوند.

بهرام‌نیا با تاکید بر این‌که خروجی جلسات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی عضو شورای اشتغال استان بایذ به ایجاد اشتغال و رونق سفره مردم منجر شود، تاکید کرد: در پایان سال عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس ایجاد اشتغال، ارزیابی می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید با هم‌افزایی نقش خود را در تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال در استان ایفا کنند.

وی با اشاره به این‌که همه دستگاه‌های اجرایی با این نگاه که در برنامه هفتم توسعه، در زمینه رشد اقتصادی و تولید، سهم دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است، گفت: همه مردم، بخش خصوصی و مسئولان برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه توسعه هفتم لازم است که پای کار بوده و سهم خود را اجرایی کنند.

گفتنی است این نشست با محوریت مهارت‌آموزی در راستای ایجاد اشتغال در استان با حضور دستگاه‌های عضو شورای اشتغال استان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه