English

موکب شین میزبان "مهمان ناخوانده"

فعالیت‌های روز پنجم از استقرار موکب هنری شین با اجرای نمایش مهمان ناخوانده به کارگردانی و بازیگری مصطفی کولیوندی حال و هوای دیگری داشت.

موکب شین میزبان "مهمان ناخوانده"

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن اسدی‌نیا معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مسئول موکب هنرمندان ایلام و ایران گفت: در پنجمین روز از استقرار موکب شین در سه راهی کارزان برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری توسط هنرمندان استان اجرا شد.  

وی بیان کرد: حضور کودکان عضو "هیئت فرزندان عاشورا" وابسته به اداره کل کتابخانه‌های استان با اجرای هنر نقل‌خوانی مصائب حضرت زینب و اسرای شام، زینت‌بخش این مراسم بود. 

مسئول موکب هنری شین با بیان اینکه حب اهل‌بیت علیهاالسلام وجه متمایز اشعار شاعران استان ایلام است، بیان کرد: نمود این عشق را زوار اربعین و حاضرین در موکب بزرگ محبان امیرالمؤمنین، هر روز در موکب شین و خوانش شعر به زبان محلی و فارسی توسط شاعران برجسته استان شاهد هستند.  

اسدی نیا در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های هنر اصیل، نمایش آرمان‌های الهی و انسانی است، گفت: مصطفی کولیوندی از جمله هنرمندان سرشناس استان است که با هنرمندی تمام، هنر تئاتر را در خدمت عشق به اباعبدالله الحسین و شهدای اسلام و انقلاب به کار گرفته و "شین" در روز چهارم و پنجم فعالیت خود، میزبان نمایش خیابانی مهمان خوانده به کارگردانی و بازیگری این هنرمند استان بود. 

وی در ادامه گفت: اجرای این نمایش با محوریت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم با استقبال زوار اربعین و حاضرین در موکب شین و موکب محبان امیرالمؤمنین همراه بود. 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان گفت: توزیع کتابچه رهپویه زیارت اربعین و زیارت عاشورا در بین زوار اباعبدالله الحسین (ع)، سنج و دمام‌نوازی و شال‌نویسی نیز از سایر اقدامات این موکب در روز پنجم فعالیت خود بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه