English

فعالیت سینما سیار اربعین در موکب «شین» با پخش ۲ فیلم در هر شب

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از فعالیت سینما سیار تا پایان خدمات‌دهی موکب شین خبر داد.

فعالیت سینما سیار اربعین در موکب «شین» با پخش ۲ فیلم در هر شب

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حسن اسدی‌نیا، معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در حاشیه آغاز به‌کار این سینما سیار اظهار کرد: سینما سیار اربعین هر شب برای زائران تا پایان فعالیت موکب «شین» اقدام به پخش فیلم می‌کند.

وی افزود: در این سینما هر شب  بعد از اقامه نماز جماعت، ۱۴ فیلم کوتاه داستانی، مستند و سینمایی با موضوع اربعین حسینی در معرض دید عموم زائران حسینی قرار می‌گیرد.

اسدی‌نیا ادامه داد: راه‌اندازی و آغاز به‌کار سینما سیار از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی هنری موکب شین است که با مشارکت سازمان سینمایی کشور، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موکب شین اقدام به پخش فیلم می‌کند.

به‌گفته مسئول موکب شین، سینما سیار اربعین هر شب در ۲ سانس در ساعات ۱۹ تا ۲۱ و ۲۱ تا ۲۳ اقدام به پخش فیلم ساخته هنرمندان مطرح کشور می‌کند.

اسدی‌نیا افزود: فراهم کردن توشه فرهنگی و هنری با محتوای اربعین و زیارت عتبات عالیات در اوقات استراحت و تناول غذا از سوی زائران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای سومین سال پیاپی است که سینما سیار اربعین فعالیت هنری دارد. این سینما سیار سال‌های گذشته در پایانه مرزی مهران فعال بود و امسال به موکب بزرگ سه‌راهی کارَزان منتقل شده است.

ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) برای دومین سال پیاپی با مشارکت نهادهای فرهنگی نظیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج هنرمندان در محوطه موکب بزرگ بنیاد مستضعفان واقع در سه‌راهی کارزان از چهارم تا شانزدهم شهریور سال جاری خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و تجسمی در بخش‌های گوناگون ارائه می‌‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه