English

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

ارتقاء ایمنی مسیرها در دستور کار قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل استان عنوان کرد: ارتقأ ایمنی مسیرها و رفع گره های ترافیکی محورهای ارتباطی استان ایلام برای اربعین سال جاری در دستور کار کمیته حمل و نقل استان قرار دارد.

ارتقاء ایمنی مسیرها در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالله بهادری در جلسه ای که با حضور اعضای کمیته حمل و نقل و سوخت وزارت راه و شهرسازی متشکل از مسئولین و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیران کل و مسئولین و پلیس راه استان در اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شد به نقش مهم و اصلی حمل و نقل در کنگره اربعین اشاره کرد و افزود: هدف این جلسات و بازدیدها تلاش برای افزایش ایمنی مسیرها و رفع موانع و گرههای ترافیکی محورهای منتهی به مرز بین المللی مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات است.

وی خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر در حوزه راهسازی طرح های بزرگی برای توسعه راههای استان تعریف شده که در حال اجرا هستند و این طرح ها به لحاظ زمانبندی اجرا از جمله طرح های بلند مدت محسوب می شوند امابا توجه به بار ترافیکی مسیرهای اربعین تلاش شده است تا حد امکان قسمتهایی که امکان تکمیل شدن داشته اند تکمیل وزیر بار ترافیک قرار گیرند و قسمتهایی هم که در دست اجرا هستند در ایام اربعین به عنوان مسیرهای اضطراری استفاده شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص محور ایلام- مهران گفت: اصلی ترین محور اربعین کشور محور مذکور است که خوشبختانه هم اکنون بیشتر مسیر به صورت چهارخطه و بزرگراه زیربار ترافیک قرار دارد و در تمامی نقاط باقیمانده پیمانکاران مشغول عملیات راهسازی هستند.

عبدالله بهادری پیشرفت فیزیکی تکمیل تونلهای محور ایلام- مهران را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در صورت نیاز عبور اضطراری از داخل این تونلها در ایام اربعین امکان پذیرخواهد شد.

وی از اجرای لایه دوم آسفالت قسمتهایی از محور ایلام- مهران به طول 16 کیلومترخبر داد و خاطر نشان کرد حدود 4 کیلومتر دیگر از این محور تا اربعین سال جاری چهار خطه می شود.

عبدالله بهادری نقش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ایام اربعین را بسیار مهم توصیف کرد و خواستار توجه بیشتر به اعتبارات این دستگاه اجرایی شد چرا که اجرای خط کشی جاده ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و جدا کننده های بتونی، گارد ریل و ... کوتاه مدت و هزینه بر بوده و اجرای آنها مستقیماً با حفاظت از جان انسانها در ارتباط است.

رئیس شورای حمل و نقل استان در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش همه مسئولین استان و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش اعتبارت راهسازی محورهای اربعین استان خواستار افزایش تخصیص این اعتبارات شد.

پس از جلسه کمیته مذکور از محور ایلام- مهران، پایانه مرزی مهران، محور مهران- ملکشاهی- ایلام و ایلام- حمیل- کرمانشاه بازدید کردند.

 

  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه