English

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان خبر داد:

اخذ ۱۰۰۰ فقره سند تک برگ اراضی ملی در شهرستان اردستان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان گفت: در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، ۱۰۰۰ فقره سند تک برگ اراضی دولتی این شهرستان اخذ شد.

اخذ ۱۰۰۰ فقره سند تک برگ اراضی ملی در شهرستان اردستان

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجتبی پورشفیع اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی ، یکهزار فقره سند تک برگ اراضی ملی این شهرستان اخذ شد. 

وی با بیان اینکه این اقدام همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفته است اذعان داشت: اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند. 

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تامین مسکن اقشار ویژه این شهرستان گفت: در سال گذشته ۵۰ قطعه زمین برای تامین مسکن ۱۰۰ نفر از اقشار ویژه شهرستان واگذار شد. 

 وی بیان داشت: بمنظور احداث واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای حداقل دو فرزند معلول در سطح شهرستان اردستان، تخصیص و جانمایی جمعاً ۱۴ قطعه زمین انجام پذیرفت. 

 پورشفیع از دیگر اراضی دولتی واگذار شده در این شهرستان به هفت قطعه زمین با کاربری تجاری در شهر زواره و ۲ قطعه زمین با کاربری خدماتی و انبارداری در شهر اردستان اشاره کرد و گفت: مساحت این اراضی در مجموع ۴۲ هزار مترمربع بوده که جهت ایجاد واحدهای خدماتی و تجاری در سطح شهرستان از طریق انجام مزایده عمومی واگذار شده است. 

 وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰صیانت از اراضی دولتی و اخذ احکام قضایی خلع ید و قلع و قمع بر روی جمعاً ۱۵۰ هکتار از اراضی ملکی این شهرستان (مربوط به پنج مورد پرونده قضایی) انجام شد اذعان داشت: بیش از پنج مورد تصرفات در سطح شهرستان اردستان نیز با حضور عوامل یگان حفاظت اراضی دولتی رفع تصرف فوری شد. 

 این مقاتم مسئول در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان این شهرستان اظهار کرد: با توجه به ادغام طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن، در سال گذشته اراضی مورد نیاز جهت احداث ۱۳۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن شهر اردستان، ۸۰ واحد در شهر زواره و ۲۲۰ واحد در شهر مهاباد تخصیص داده شد. 

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اردستان در خصوص اقدامات حوزه شهرسازی و معماری این اداره به تهیه طرح تفکیکی و تصویب دو طرح مسکونی در شهر اردستان مشتمل بر ۴۰۰ قطعه تفکیکی مسکونی و تجاری، تهیه طرح تفکیکی و تصویب طرح مسکونی در شهر زواره مشتمل بر ۳۰۰ قطعه تفکیکی مسکونی و تجاری و تشکیل پرونده‌های مربوط به تغییر کاربری داخل و خارج حریم و طرح موضوعات در کمیسیون‌های مربوطه (بالغ بر۳۰ مورد) اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه