English

در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام مطرح شد:

۱۴۰۰واحد مسکن ملی در حال حاضر در ایلام در حال اجرا است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرایی شدن 1400 واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب 62 پروژه خبر داد و گفت: یک هزارو 196 واحد نیز در حال مراحل صدور پروانه احداث است

1400واحد مسکن ملی در حال حاضر در ایلام در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام که به ریاست استاندار ایلام برگزار شد، افزود: در استان ایلام 17 هزارو 53 مورد ثبت نام برای مسکن ملی به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد تاکنون 3 هزارو 831 مورد حائز شرایط اولیه و 2 هزارو 981 مورد نیز تایید نهایی شده است از این تعداد اشخاص تأیید شده نیز یک هزارو 703 نفر اقدام به واریز سهم آورده بالای 40 میلیون تومانی نموده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: تاکنون 153 هزارو 882 متر مربع شامل بیش از 15هکتار زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده است.

بهادری ادامه داد: مراحل احداث 1400 واحد مسکونی توسط کارگزاری ها طبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و غیره اجرایی شده و یکهزارو 196 واحد نیز در حال مراحل صدور پروانه احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهر های استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز در طی دو سال 1400 و 1401طبق قانون جهش تولید مسکن 14 هزارو 62 واحد می باشد که برای احداث این میزان واحد مسکونی تاکنون 50 هزارو 879  متر مربع زمین در نظر گرفته شده که قابلیت احداث 2 هزارو 939 واحد مسکونی را دارد.

بهادری خاطرنشان کرد: برای تامین زمین مابقی واحدهای در نظر گرفته شده یک میلیون و 564 هزارو 409 متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرها در حال انجام می باشد که در صورت تحقق این میزان زمین قابلیت احداث 20 هزارو 357 واحد مسکونی طبق استانداردهای تعریف شده در آن وجود دارد.

نوذری

 همچنین استاندار ایلام با اشاره به اینکه تلاش دولت برای ساخت مسکن جوانان فی النفسه یک کار خوب و ارزشمند است،گفت: تامین مسکن یک کار جمعی است که نیازمند اهتمام همه دستگاههاست

 محمدنوذری استاندار ایلام افزود: اقدام ملی مسکن یکی از ضرورت های اساسی و از دغدغه های امروز ما در خصوص تامین مسکن جوانان بود که با پیگیری های بعمل آمده در ردیف مطالبات استان قرار گرفت که با تاکید رئیس جمهور محترم ساخت 28 هزار واحد مسکونی در طی 4 سال آینده در استان به تصویب رسید، که اگر محقق شود بخش اعظمی از مشکل جوانان حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: تلاش دولت برای ساخت مسکن جوانان فی النفسه یک کار خوب و ارزشمند است که نتیجه اهتمام و توجه رئیس جمهور به قشر جوان است.

استاندار ایلام تامین مسکن نیازمند یک عزم جدی با مشارکت همه دستگاههاست که ضرورت دارد زیر ساخت های اجرایی آن از جمله تامین آب و برق برابر قوانین و مصوبه ملی در دستور کار قرار گیرد.

وی با توجه به اهمیت شورای تامین مسکن بعنوان یکی از کارگروه‌های اصلی استان، خواستار برگزاری منطم و مداوم آن تا حصول نتیجه و راه اندازی مسکن جوانان شد.

 نوذری گفت: ساخت مسکن یک کار جمعی است و مربوط به نظام جمهوری اسلامی در راستای رفع مشکل محرومان و جوانان است و ضرورت دارد همه دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، قضایی و اجرایی پای کار باشند. 

وی از تصویب هزینه های عوارض تغییر کاربری زمین شهرداری و بنیاد مسکن در سه قسط تا پایان سال جاری خبر داد و خواستار تهیه کامل اسناد مناقصه و پرداخت هزینه های فاز 2 آن شد.

گفتنی است از امروز ثبت نام متقاضیان مسکن در سامانه www.saman.mrud.ir  آغاز شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه