English

عبدالله بهادری

تشریح برنامه های سفر ریاست جمهور درحوزه راه وشهرسازی ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام برنامه های سفر ریاست جمهوری در حوزه راه و شهرسازی استان را تشریح کرد.

 تشریح برنامه های سفر ریاست جمهور درحوزه راه وشهرسازی ایلام

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ایلام مصوب شد که برای تکمیل تونل کبیر کوه و راه های طرفین آن مبلغ 300 میلیارد تومان از محل ماده 56 و 100میلیارد تومان از محل منابع عمومی سالهای 1400 و 1401 در نظر گرفته شود. همچنین 40 میلیارد تومان نیز برای بهسازی قطعه اول راه اصلی صالح آباد- ایلام- حمیل اختصاص داده شود.

وی اظهار داشت: تأمین زمین مورد نیاز 8 هزار واحد مسکن روستایی و شهری درسالهای 1400 تا 1403 و 2 هزار واحد مسکونی از محل موافقتنامه سازمان برنامه وبودجه و بنیاد مسکن در سال جاری از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهور به استان ایلام بوده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تصریح کرد: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، برنامه ریزی برای احداث حدود 28 هزار واحد مسکونی طی چهارسال دراستان ایلام صورت گرفته است که هم اکنون احداث 3 هزار و 290 واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان اجرایی شده است.

بهادری به تأمین زمین مورد نیاز مسکن استان اشاره و خاطرنشان کرد: در استان سه راهکار برای تأمین زمین مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن در نظرگرفته شده است. این سه راهکار مطابق گفته ایشان به شرح زیر است:

 راهکار اول این است که این اداره کل، تمامی زمین های تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن را به احداث مسکن ملی اختصاص دهد.

راهکار دوم استفاده از زمین های بلا استفاده ادارات و سازمانها است که طبق قانون می بایست در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته و برای احداث مسکن اختصاص یابد که در این زمینه زمین های مذکور شناسایی شده و درحال رایزنی با ادارات هستیم و چنانچه این همکاری صورت نگیرد اداره کل راه و شهرسازی اقدام قانونی لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

راهکار سوم الحاق زمین به محدوده شهرها است که دراین زمینه اخیراََ 9 قطعه در شهرهای مختلف استان به مساحت نزدیک به 132 هکتار شامل 6 قطعه از جلسه کارگروه امور زیربنایی جهت الحاق به شهرها و 3 قطعه داخل حریم در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است که پس از طی مراحل قانونی جهت احداث مسکن قانون جهش تولید مسکن در نظر گرفته خواهد شد.

بهادری گفت: ضمن اینکه 4 قطعه دیگر نزدیک به 12 هکتار نیز در سه شهر دیگر استان قبلا جهت الحاق به محدوده شهرها به تصویب رسیده و در حال طی  سایر مراحل قانونی است.

در پایان وی خاطر نشان کرد: قطعاً استان ایلام ظرفیت احداث 28 هزار واحد مسکونی طی 4 سال را دارد و  اجرایی شدن این مهم به استقبال اشخاص واجد شرایط از طرح مذکور بستگی دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه