English

جهانگیر رستم زاد:

اجتماعات مهم ترین راه انتشار ویروس کرونا در جامعه است

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان گفت: ستادهای کرونا هر شهرستان باید از اجتماع مردم در آرامستان ها با جدیت ممانعت کنند چرا که اجتماعات مهم ترین راه انتشار ویروس کرونا در جامعه است.

اجتماعات مهم ترین راه انتشار ویروس کرونا در جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، جهانگیر رستم زاد معاون اقتصادی استاندار ایلام در نشست قرارگاه کرونای استان ایلام افزود:با توجه به تعداد بالای فوتی و بستری ها وارد وضعیت بحرانی کرونا شده و بطور قطع روزهای سخت تری با ورود نوع جدید لامبدا در پیش خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش میزان مبتلایان و بستری های کرونا سالن هلال احمر شهر ایلام واقع در میدان 22 بهمن تعداد 15 نفر از نیروهای هلال احمر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند،اظهار داشت:افزایش اماکن تزریق واکسیناسیون در سراسر استان با توجه به کاهش سن جمعیت و احتمال واکسیناسیون عمومی، یک ضرورت اولویت دار است.

رستم زاد بر لزوم تعطیلی باشگاه های زیرزمینی تاکید و تصریح کرد: برخی اماکن نظیر باشگاه های ورزشی زیرزمینی فاقد تهویه، آموزشگاه ها و صنوف غیرضرور برخلاف مصوبه های ستاد کرونا همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند که باید فرمانداران شهرستان ها و روسای اتحادیه های مربوطه با این واحدهای متخلف برخورد کنند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: همچنین به دانشگاه علوم پزشکی اجازه داده شود تا از همه افراد غیر ایرانی که از طریق مرز مهران وارد استان می شوند جهت تست پی سی آر هزینه با تعرفه خصوصی و از افراد ایرانی هزینه پی سی آر با تعرفه دولتی دریافت و هزینه های دریافتی باید صرف تقویت زیرساخت های بهداشتی و درمانی مرز مهران شود.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان ایلام گفت: با توجه به نیاز مبرم دانشگاه علوم پزشکی به نیروی حراست برای تامین امنیت کادر درمان به دانشگاه علوم پزشکی اجازه داده شود آزمون استخدامی نیروهای حراست خود را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و زیر نظر کارشناسان بهداشت برگزار کند.

رستم زاد افزود: با توجه به واکسیناسیون اساتید حوزه و دانشگاه اجازه داده شود اساتید و مربیان حوزه فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی که به امور آموزشی اشتغال دارند، واکسینه شوند.

وی به واکسینه شدن پرسنل کارخانه سیمان ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت کارخانه سیمان به عنوان یکی از مراکز صنعتی مهم استان و تردد بسیار زیاد وسایط نقلیه به صورت روزانه در این مرکز اجازه داده می‌شود با توجه به گروه‌های سنی شغلی بیماران زمینی و سایر گروه ها واکسیناسیون در این مرکز انجام گیرد.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان تصریح کرد: در راستای پرهیز از هرگونه ازدحام و تجمع همچنین از طرفی نظر به پیشنهاد کمیته اطلاع‌رسانی مقرر شد پلیس فتا با همکاری کمیته اطلاع‌رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به احصاء مدیران کانال هایی که اعضا و مخاطبان بالایی دارند نسبت به عدم چاپ زمان ترحیم،تدفین و عدم اطلاع رسانی اقدام لازم به عمل آورند.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با ابراز نگرانی از روند افزایشی فوتی های استان گفت: 11 ایلامی در 24 ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و مجموع فوتی ها به 930 نفر افزایش یافته است.

دکتر جمیل صادقی فر با اشاره به اینکه  بیش از90 درصد فوتی ها واکسینه نشده و دارای بیماری زمینه ای بوده اند،افزود:7 نفراز فوتی های امروز مربوط به ایلام و از سنین 45 تا 77 سال و سایر فوتی مربوط به دهلران و آبدانان است.

وی با بیان اینکه از بستری های موجود مراکز درمانی استان 99 مورد در بیمارستان امام و 18 مورد در بیمارستان مصطفی خمینی، 62 نفر دهلران، 32 نفر دره شهر، 48 نفر آبدانان، 21 نفر مهران و 35 نفر در سرابله بستری هستند، اظهار داشت:تاکنون بیش از180هزار دز واکسن در ایلام تزریق شده اما همچنان با کمبود واکسن مواجه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه هم اکنون 12هزار واکسن در استان موجود و در گردش است و روز گذشته نیز 15هزار دز واکسن وارد ایلام شده است که برای تسریع در روند واکسینه کافی نیست، تصریح کرد:جامعه هدف استان 440 هزار نفر بالای 18سال است، متاسفانه سهم ایلام از واکسن ناچیز است که با رایزنی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است.

دکتر صادقی فر به شیوع نوع کرونا لامبدا اشاره و خاطرنشان کرد: بطور قطع در هفته های آینده شاهد ورود این نوع ویروس به استان هستیم که درگیری خردسالان بیشتر بوده و سرایت و فوتی بیشتر به دنبال دارد که نیازمند رعایت قوی پروتکل های بهداشتی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه