English

استاندار ایلام:

مهمترین کار ویژه ما سلامت مردم است/ در ایام تعطیل واکسیناسیون بطور مرتب انجام می شود

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مهمترین کارویژه ما سلامت مردم است و با پیگیری بعمل آمده متولدین 1358 و قبل از آن واکسینه می شوند،گفت: تردد بین استانی از امروز تا 5 شهریور ممنوع است و در ایام تعطیل واکسیناسیون بطور مرتب انجام می شود.

مهمترین کار ویژه ما سلامت مردم است/ در ایام تعطیل واکسیناسیون بطور مرتب انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،محمد نوذری استاندار ایلام در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با تقدیر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان، پزشکان و پرستاران، افزود: با تلاش و پیگیری های بعمل آمده، استان ایلام جز استانهای هدف واکسیناسیون قرار گرفت و از امروز متولدین 1358و قبل از آن می توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی بر برنامه ریزی های ویژه برای ایام پیش رو تاکید کرد و اظهار داشت: تعطیلی ها باید به سمتی برود که تاثیرات مستقیم و مثبتی در روند کاهش بیماری کرونا داشته باشند.

استاندار ایلام با بیان اینکه پیاده روی عزاداران و حرکت هیئات به سمت امام زاده ها ومکانهای دیگر، پخش نذری و ایستگاه صلواتی ممنوع است، تصریح کرد: مراسمات مذهبی ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا بجز مصلی شهر ایلام در مکانهای سربسته ممنوع است.

نوذری با اشاره به اینکه از فردا صبح 25 لغایت 30 مرداد فعالیت کلیه مشاعل بغیراز گروههای شغلی یک تعطیل می باشد،خاطرنشان کرد: مسئولان ذیربط  نظارت های بازار و اصناف را تشدید کنند تا شاهد کاهش مبتلایان به کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه هرگونه تردد بین استانی از امروز تا 5 شهریور ممنوع بوده و باید ظرف امروز و فردا کلیه خودروهای با پلاک غیر بومی از طریق کمربندی ها از استان خارج شوند، گفت: تمام مجوزهایی که قبلا توسط فرمانداریها صادر شده باطل و بجز موارد خیلی ضروری هیچگونه برگه تردد جدید صادر  نشود.

استاندار ایلام  با تاکید بر اینکه با پیگیری حوزه عمرانی و همکاری نیروی انتظامی کلیه راههای فرعی بین استانی مسدود شوند، افزود: اتوبوس های حمل و نقل عمومی باید با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند.

نوذری با بیان اینکه ضرورت دارد امور عشایری استان پیگیری کند کلیه عشایری که وارد استان می شوند از مبدا واکسینه شوند،اظهار داشت: ضمن برگزاری جلسه هماهنگی در فرمانداری ها، از کلیه امکانات دستگاه های اجرایی از جمله ماشین شاسی بلند برای انجام واکسیناسیون بالای 18 سال روستاهای کم جمعیت و عشایر استفاده شود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکلیف همه دستگاهها در مدیریت کرونا  اشاره و تصریح کرد: تمام امکانات دستگاههای دولتی، نهادها و سایرارگانها در اختیار مدیریت کروناست و همه عوامل و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی باید تامین گردد.

استاندار ایلام بر رعایت دستورالعملها و اجرای پروتکل ها در ایام پیش رو تاکید کرد و گفت: ورود به پارک ها و بوستانهای شهری و تجمع در آنها ممنوع بوده و از تردد افراد و خودروها جلوگیری بعمل می آید.

نوذری به منع تردد شبانه اشاره کرد و افزود:تا پایان تاسوعا و عاشورا منع تردد از ساعت 12 و بعد از آن ایام از ساعت 22 شب کلیه محدودیتها اعمال می شوند.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته است و کلیه کسانی که به صورت غیرمجاز ورود نموده اند عودت داده می شوند،اظهار داشت:کلیه مدیران، فرمانداران و بخشداران و اعضا ستاد کرونا در محل حضور داشته باشند و در ایام تعطیل واکسیناسیون بطور مرتب انجام می شود.

وی با بیان اینکه سلامت مردم از هر چیزی برای ما مهمتر است بر همکاری های درون بخشی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید تعطیلات بهانه ای برای گشت و گذار شود، باید خانواده ها با برنامه ریزی، در خانه ماندن و دوری از تجمعات خطر آفرین زمینه کاهش روند افزایشی بیماری را فراهم آورند.

استاندار ایلام  تصریح کرد: پیک دلتا بسیار مرگبارتر و با قدرت سرایت بیشتری در حال افزایش میزان مبتلایان و فوتی هاست و اطلاع رسانی و اقناع سازی افکار عمومی توسط رسانه ها و صدا و سیما ضرورت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه