English

علی سلیمانی:

مانور مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد

رئیس بهداشت،ایمنی، محیط زیست و مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: مانور سطح 2 مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیر عامل با موضوع انتشار ابر گازی در اثر نشت گاز مایع از پائین برج دی اتانایزر برگزار شد.

مانور مدیریت شرایط اضطراری در پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، علی سلیمانی رئیس HSE شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه صنعت نفت و گاز به طور بالقوه یکی از خطرناکترین بخش های صنعت در ایران است، افزود: ترکیبی از تجهیزات عظیم و پیشرفته، مواد شیمیایی قابل اشتعال و فرآیندهایی که تحت فشار زیاد هستند می تواند منجر به حوادث فرآیندی خطرناک و حتی مرگبار شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این گونه مانورها باعث آمادگی بیشتر در مقابل حوادث احتمالی می شود، اظهار داشت:با توجه به تهدیدات موجود و بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمینه پدافند غیر عامل و مدیریت شرایط اضطراری در شرکت پالایش گاز ایلام، یکی از محتمل ترین حوادث فرآیندی، خطر نشت گاز از ظروف تحت فشار می باشد.

رئیس HSE شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: اجرای برنامه های مؤثر مقابله با شرایط اضطراری و بحران می تواند پیامدهای ناشی از چنین حوادثی را در تأسیسات پیچیده  پالایشگاه گازی ایلام کاهش دهد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ریزی انجام شده و سناریو از پیش طراحی شده، مانور سطح 2 مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیر عامل با حضور  واحدهای درگیر در صحنه مانور از جمله  HSE، عملیات، حراست، روابط عمومی، امور اداری، پایگاه مقاومت شهید جهان آرا و  نمایندگان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری ایلام  و همچنین حضور به موقع و مشارکت  اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری  در شرکت پالایش گاز ایلام برگزار گردید.

وی ادامه داد: با آغاز این مانور، نیروهای عملیاتی نسبت به فعالیت های تعریف شده طبق برنامه از پیش تعریف شده و زمان بندی های مورد نظر اقدام نموده و پس از اعلام شرایط اضطراری، بلافاصله جلسه کمیته شرایط اضطراری تشکیل گردید و ابعاد مختلف مانور در بین اعضاء، تعیین راهکارهای برون رفت از شرایط اضطراری، تعامل و هماهنگی تمامی واحدهای درگیر و دیگر موارد مرتبط با مانور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در پایان مانور، جلسه ارزیابی مانور به ریاست مدیرعامل و با حضور اعضاء کمیته شرایط اضطراری، فرمانده صحنه، اعضای اصلی واحدهای مشارکت کننده در مانور و ارزیابان مانور تشکیل گردید و نقاط قوت و ضعف مانور توسط ارزیابان داخلی شرکت مطرح گردید و موارد مطرح شده مورد بررسی و تحلیل اعضاء و عوامل شرکت کننده قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه