English

قنبر موسی نژاد:

۸۰۰ مددجوی ایلامی دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره)استان ایلام گفت: هم اکنون بیش از 800 مددجوی این نهاد که دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند برای پیگیری امورات درمانی خود نیازمند کمک و مشارکت افراد خیر و نیکوکار هستند.

800 مددجوی ایلامی دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد استان در آئین امضاء تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی ایلام،افزود:مشکلات اقتصادی چند سال اخیر و نیز بیماری کرونا باعث شده است که این بیماران و نیز دیگر مددجویان در تأمین هزینه های درمانی و سلامت خود ناتوان و نیازمند کمک افراد و یا دستگاههای دیگر باشند.

وی اظهار داشت: به دنبال بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن سال گذشته 46 درصد مراجعین به کمیته امداد افرادی بوده اند که برای نخستین بار به این نهاد مراجعه کرده اند و این مهم نشان دهنده فشار اقتصادی به قشر محروم جامعه و ضرورت داشتن مشارکت بیشتر افراد خیر در کمک به این افراد نیازمند است.

 مدیرکل کمیته امداد ایلام تصریح کرد: از آنجایی که امکانات کمیته امداد متناسب با نیازهای درمانی سنگین جامعه مددجویی نیست و از لحاظ دیگر بر اساس مصوبه مجلس حوزه بیمه و درمان قشر مددجو به بیمه سلامت واگذار شده است، بنا براین مشارکت افراد خیر و نیکوکار جامعه در کمک به این بیماران نیازمند بسیار ضروری است.

موسی نژاد به امضاء تفاهم نامه بین کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد  هر چند در گذشته در زمینه کمک به کودکان دارای سوء تغذیه و برخی دیگر از بیماران مددجو و نیازمند بین کمیته امداد و مراکز درمانی استان همکاری های خوبی وجود داشته است، امضای این تفاهم نامه می تواند همکاری های این دو دستگاه را گستره تر و هموارتر کند. 

وی با بیان اینکه ساماندهی نظام خیر و احسان یکی از اهداف مهم کمیته امداد است، ادامه داد: راه اندازی مرکز نیکوکاری توسط جامعه خیرین سلامت استان ایلام در قالب این تفاهم نامه گام مهمی در همین راستا بخصوص در زمینه های نیکوکاری در حوزه درمان و سلامت است که قطعاً منجر به خدمات ماندگاری در حوزه سلامت به نیازمندان است.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست گفت: بیماری کرونا و شرایط سخت ناشی از آن زندگی مردم را با خطر مواجه کرده است و سلامت مردم به شدت در حال تهدید است.

دکتر محمد کریمیان با اشاره به اینکه  کرونا درآمد مردم را به شدت کاهش داده است،افزود: نبود درآمد مناسب و فقر ناشی از آن یکی از عوامل به خطر افتادن سلامت مردم است که در این زمینه قشر نیازمند آسیب پذیرتر از دیگر اقشار جامعه هستند.

وی با بیان اینکه کمک به بیماران نیازمند، دارای سابقه و پیشینه درخشانی در بین کارکنان و حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام است، اظهار داشت:مشکلات ناشی از کرونا امروزه چنین رویکردی را ضروری تر کرده است و امضای تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد در راستای سرعت بخشیدن و فراگیرترشدن همین رویکرد است .

 در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری با محوریت راه اندازی مرکز نیکوکاری در دانشگاه علوم پزشکی به منظور مشارکت نیکوکاران در کمک به بیماران نیازمند و نیز ارائه خدمات جامعه خیرین سلامت به قشر مددجو و نیازمند استان بین مدیرکل کمیته امداد استان ایلام و رئیس دانشگاه علوم پزشکی  استان امضاء شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه