English

روح اله غلامی:

عراق دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران است

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت:عراق دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران است و این کشور در همسایگی ما فرصت بی نظیری را ایجاد کرده اما تاکنون در زمینه بازگشائی مرزها در این استان نتیجه مطلوبی حاصل نشده است .

عراق دومین مقصد کالاهای صادراتی ایران است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، روح اله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام با اشاره به اینکه بدون شک وجود 15 کشور در همسایگی ایران یک فرصت بی بدیل است که باید از ظرفیت آنان استفاده شود،افزود: وجود 435 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق نیز یکی از ویژگی های ایلام است که باید از آن به نفع کشور و استان بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه می بایست با رایزنی با دولت مرکزی عراق، زمینه اشتغال و سرمایه گذاری در مرزها فراهم شود،اظهار داشت:استان های همجوار همچون خوزستان 3 مرز زمینی و دریایی ، کرمانشاه  5 گذرگاه ، کردستان 2 گذرگاه  و آذربایجان غربی 2 گذرگاه را ایجاد کرده اند که سهم خود را از صادرات افزایش و موجب رونق اشتغال در این حوزه شده اند .

مدیرکل گمرکات استان ایلام تصریح کرد:خوشبختانه این مطالبه در استان ایلام  شکل گرفت و با پیگیری های مستمر در تیرماه سال 96 هیات دولت بازارچه چنگوله با مرز شیخ سعد در استان واسط  و مرز رسمی کالا و مسافر چیلات با شهر علی غربی در استان میسان عراق را مصوب نمود و بازارچه هلاله شمالی مرز استان دیالی هم در کمیته های کارشناسی مرکز مصوب شد که برای تصویب باید به هیات دولت برود.

غلامی به جلسه عمر الوائلی رئیس گذرگاههای مرزی عراق با مسئولان ایلام و نمایند حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد:به یقین این بازدیدها و جلسات با مسئولان استانی می تواند در بازگشایی مرزهای استان مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: با دعوت استاندار ایلام، رئیس گذرگاههای مرزی عراق،مقام مهم  و تاثیرگذار روز چهارشنبه وارد استان شد و ضمن بازدید از مرز چنگوله در جلسه مهم با استاندار ایلام  و نماینده مردم شریف حوزه جنوب و معاونین استاندار و مدیران کل استانی شرکت نمود و این مهم می تواند در مراودات مرزی و بازگشایی مرزها از طریق طرف عراقی موثر باشد.

غلامی گفت: در این جلسه ضمن تبیین مزیتها بر رفع نواقص واجرای توافقات گذشته برای بازگشایی مرزهای جدید تاکید شد که لازم است این امر به صورت جدی در دستور کار نمایندگان استان در مجلس و مقامات استانی قرار گیرد و از طریق وزارت خارجه کشورمان به صورت جدی پیگیری شود.

 مدیرکل گمرکات استان ایلام اظهار داشت:گمرک استان ایلام به عنوان دستگاهی تاثیر گذار آماده همه گونه همکاری در این خصوص است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه