English

احمد کرمی تاکید کرد:

نقش رسانه ها در ایجاد فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش مصرف آب و برق حائز اهمیت است

معاون امورعمرانی استاندارایلام با اشاره به اینکه نقش رسانه ها درایجاد فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش مصرف آب و برق بسیار حائز اهمیت است ،گفت:همه دستگاه‌ها به ادارات آب و برق استان برای رفع مشکلات مردم کمک کنند و صدا و سیما نسبت به فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب و برق برنامه ریزی کند.

نقش رسانه ها در ایجاد فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش مصرف آب و برق حائز اهمیت است

به گزارش خبرگزاری موج  ایلام، احمد کرمی معاون امورعمرانی استاندارایلام در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات آب و برق استان برگزار شد،به وجود مسائل و مشکلات پیش آمده در حوزه آب و برق اشاره کرد و افزود: اگرچه امروزه شاهد تلاش همه دستگاه‌های استان برای پایدار کردن نعمت آب و برق در سطح استان هستیم اما بایستی نسبت به رفع مشکلات و دغدغه هایی که مردم در این زمینه دارند جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه  شرکت توزیع برق می بایست در اعمال خاموشی ها بین مناطق گرمسیری و سردسیری استان تفاوت قائل شود،اظهار داشت:مردم با مشکلات فراوانی در بحث اقتصادی، کرونا و امروزهم موضوع قطعی آب و برق روبه رو هستند که در این زمینه همه دستگاه‌ها بایست پای کار بیایند و نسبت به رفع مسائل پیش آمده اهتمام جدی داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام به خاموشی های گسترده دراستان اشاره و تصریح کرد:به دستور استاندار ایلام برای کاهش مصرف برق و پایدار نمودن شبکه همچنین به خاطر افزایش بیش از حد دما در استان، ساعت کاری ادارات را به مدت 2 ساعت از 7 صبح تا 11 طی امروز و فردا کاهش دادیم.

معاون امورعمرانی استاندارایلام خاطرنشان کرد: حقیقتاً مشاهده مسائل و مشکلات مردم و واحدهای تولیدی در اثر قطعی برق برای ما سخت است اما بایستی نسبت به کنترل و مدیریت شرایط تلاش خود را داشته باشیم.

دکتر کرمی گفت: شرکت توزیع برق استان بین مناطق گرمسیری که گرمای غیرنرمال را تجربه می کنند با دیگر مناطق تفاوت قائل باشد و در این زمینه تا حد امکان در اعمال خاموشی در آن مناطق جلوگیری گردد.

وی به مسائل و مشکلات تأمین آب در بخش‌هایی استان به ویژه شهرستان چواراشاره کرد و گفت: در بررسی به عمل آمده برخی از روستاهای این شهرستان با کمبود شدید آب شرب مواجه هستند که در این راستا بایستی به طرق مختلف از جمله آبرسانی سیار به آنها کمک شود.

معاون امورعمرانی استاندارایلام ضمن اینکه از صدا و سیمای مرکز استان خواست که در جهت ایجاد فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب و برق تلاش کند، افزود: در این زمینه نقش صدا و سیما و رسانه ها در ایجاد فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش مصرف آب و برق می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

معاون امور عمرانی استاندار خاموش کردن حتی یک لامپ توسط هر خانوار را در حفظ شبکه برق تاثیرگذار خواند و اظهار داشت: اینجا لازم است همه ما با درک درست شرایط و با مسئولیت پذیری بیشتر در جهت صرفه جویی مصرف آب و برق حرکت کرده تا انشاالله با هزینه کمتری از این مسایل و مشکلات عبور کنیم.

 

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت:به دستور استاندار در جهت کاهش خاموشی‌ها و حفظ شبکه برق خانگی ساعت ادارت را در پیک مصرف کاهش داده‌ایم.

آیت قیصربیگی وی در ادامه خواستار تجهیز مراکز درمانی و خدماتی به ژنراتور شد و افزود:مراکز مذکور بایست مجهز به فیدر اضافی برق شوند تا در شرایط اضطراری مشکل قطعی برق نداشته باشند.

دبیر ستادمدیریت بحران استان به مشکلات آب شرب در برخی نقاط استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکلات آب رایزنی های فراوانی ستاد مدیریت بحران استان با مرکز انجام داده و در این زمینه 64 میلیارد تومان برای رفع تنش آب شهری به استان اختصاص یافته است..

وی به رفع مشکل آب عشایری و روستایی استان اشاره و تصریح کرد: در این زمینه نیز مبلغ 200 میلیارد تومان برای آبرسانی عشایری و روستاها در سطح کشور اختصاص یافته که دستگاههای اجرایی ذیربط بایست از طریق سازمان متبوع خود نسبت به جذب اعتبارات مذکور اقدام کنند.

قیصربیگی راه کوتاه مدت برون رفت از مشکلات را همکاری و همراهی بیش از پیش مردم و مسئولان در رعایت الگوی مصرف آب و برق عنوان و خاطرنشان کرد: در اینجا نیاز به یک عزم همگانی و خودجوش توسط تک تک آحاد جامعه هستیم که این مهم در کنار مدیریت صحیح منابع توسط متولیان امر می تواند راهکار موقت برون رفت از مسائل یاد شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه